سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی خبرداد؛

افزایش ۳۳ درصدی مرگ خاموش در استان مرکزی

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی از افزایش ۳۳ درصدی فوتی‌های ناشی از گاز مونوکسیدکربن در این استان خبر داد.

رضایی مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت:  در ۹ ماهه امسال ۱۲ نفر بر اثر گازگرفتگی ناشی از مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با ۹ نفرفوتی درمدت مشابه سال گذشته حدود ۳۳ درصد افزایش دارد.

رضایی همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از گاز مونوکسید کربن در ۱۲ ماه سال ۹۵ را ۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در مقایسه به سال قبل از آن که شش نفر بود حدود ۱۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فصل سرد سال از شهروندان خواست ضمن رعایت اصول ایمنی هنگام استفاده از وسایل گرمایشی لوله‌های هواکش را چک کنند تا از مسدود نبودن آن مطمئن شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ را از علایم گاز گرفتگی عنوان کرد و اضافه کرد: شهروندان این علائم را جدی بگیرند و در صورت مواجه ابتدا ایمنی را رعایت کرده و سریعا پنجره‌ها را باز کنندتا دچار گاز گرفتگی نشوند.

وی بیان کرد: آتش نشانان، افرادی که در کارخانه و یا در کوره مشغول به کار هستند نوزادان، افراد سالمند، خانم‌های بادار و بیماران قلبی ریوی از جمله کسانی هستند که درگاز گرفتگی بیشتر در معرض خطر هستند.

انتهای پیام / ج

افزایش ۳۳ درصدی مرگ براثرگاز گرفتگی در استان مرکزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.