سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش بودجه عمرانی ضعف لایحه بودجه 97 است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:کاهش بودجه عمرانی ضعف بودجه 97 است و باید برای پروژه‌های بالای 50 درصد امتیاز ویژه‌ای قائل شود.

اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کاهش بودجه عمرانی در لایحه بودجه سال 97 گفت: بخش زیادی از پروژه‌های عمرانی که تقریبا پیشرفت خوبی‌ داشته‌اند به دلیل کاهش بودجه در سال آینده نیمه تمام رها می‌شوند یا کند پیش می‌روند که این به ضرر ماست. 

وی تصریح کرد:‌ با توجه به کاهش بودجه عمرانی هیچ حرکتی به سوی توسعه نخواهیم داشت در حالی که تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌تواند تحول بزرگی در بخش‌های اقتصادی، اشتغال و تولید ایجاد کند.

عباسی تأکید کرد: کاهش پیشرفت پروژ‌ه‌های سدسازی، حمل و نقل، تربیت بدنی و... موجب می‌شود نتوانیم به اهدافی که مدنظر دولت و مجلس است، برسیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه کاهش بودجه عمرانی ضعف لایحه بودجه سال 97 است، بیان کرد:‌ باید راهی پیدا شود تا حداقل پروژه‌هایی که بالای 50 درصد پیشرفت داشته‌اند، هرچه سریع‌تر تکمیل و اجرا شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعلام شده برای جلوگیری از بحث حقوق‌های نجومی در لایحه بودجه سال 97 اقدامی نشده است، گفت: میزان تخصیص‌ها و درصدها در لایحه بودجه کاملا مشخص است و باید بر اساس قانون عمل کرد. 

عباسی با بیان اینکه اگر دولت با همکاری مجلس بودجه را به صورت شفاف و روشن در کمیسیون تلفیق حل و فصل نکند، احتمال بروز مشکل در آینده وجود دارد، اظهار کرد: لایحه بودجه باید دقیق بررسی شود تا در سال آینده دچار رکود در کشور به ویژه در بحث پروژه‌های عمرانی نشویم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
بودجه عمرانی و افزایش و یا کاهش آن نسبت کاملا مستقیم با افزایش یا کاهش اشتغال در کشور دارد. اگر بودجه عمرانی در سال جدید کاهش یابد شک نکنید که در بهترین حالت افزایش نرخ بیکاری نداشته باشیم.