وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تمام آسیبهای اجتماعی شناسایی شده است، ادامه داد: بعد از جمعآوری این اطلاعات و شناسایی آسیبها دادهها در اختیار استانها قرار گرفت و متناسب با هر آسیبی برنامهریزی آموزشی برای دانشآموزان، اولیا و مربیان در نظر گرفته شد.
مدیر کل دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: سال 95 بیشترین توجه معطوف به آسیبهایی شناسایی شده بود البته در هر استان آسیبهای متفاوتی را شاهد بودیم که از جمله آن میتوان به افسردگی، پرخاشگری و مواردی از این قبیل اشاره کرد.
احمدی در مورد شیوع خونبازی در مدارس عنوان کرد: این مسئله به عنوان یک آسیب فراگیر اجتماعی مطرح نمیشود اما وجود یک مورد از این موضوع هم زیاد بوده ولی به طور کلی از آسیبهای مورد توجه میتوان به برخی محدودیتها، ناکامی در برههای از زندگی و برخی مسائل از این قبیل اشاره داشت.
وی با بیان اینکه همه ساله فهرستی از آسیبهای اجتماعی تهیه میشود، گفت: اما اجازه انتشار این آسیبها را ما نداریم و هر آسیبی درصدی متفاوت را به خود اختصاص میدهد و اعلام آن به صلاح نیست همچنین آمار و ارقامی که در برخی موارد ارائه میشود دقت چندان بالایی ندارد.
مدیر کل دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مقام معظم رهبری در خصوص چهار آسیب اجتماعی که در جامعه فراگیر شده تمام نهادها را مورد توجه قرار دادند و بر این اساس آموزش و پرورش هم برنامهریزی جهت کاهش این آسیبها در نظر گرفته است.
انتهای پیام/