سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی شورای‌ اسلامی شهر شیراز خبر داد؛

معلولیت ۳۰۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی در شیراز

براثر سوانح رانندگی درون شهری در ۸ ماهه نخست امسال در شیراز ۳۰۰ نفر معلول شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی ناصری سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز به‌مناسبت در همایش روز جهانی معلولین، گفت: در ۸ ماهه نخست امسال تعداد ۱۲۹ نفر در شیراز بر اثر حادثه رانندگی جان خود را از دست دادند که ۲۵ نفرآ نان کودک و دانش‌آموزان هستند.

وی افزود: در مدت یاد شده نیز بر اثر بروز سوانح رانندگی ۱۴۷ نفر کشته و ۴۰۰ نفر در شیراز معلول شدند که برای مقابله با این معضل نیاز به فرهنگ‌سازی و تغییر زیرساخت‌های حمل ونقلی است.

ناصری ادامه داد: بیش از ۱۶ هزار حوادث رانندگی، ۱۱ هزار کشته، یک میلیون و نیم معلول در کشور و نیز نیم میلیارد معلول در جهان هستند که از این تعداد ۸۰ درصد در کشور‌های در حال توسعه بوده و این آمار باید مورد توجه مسؤولان ودستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد شورای پنجم سلامت و انسان محور است، افزود: مسائل ژنتیکی، ازدواج، حوادث رانندگی و نیز بلایای طبیعی از دیگر عوامل بروز معلولیت در ایران و جهان است و با مناسب سازی و توجه به‌زیر ساخت‌های ترافیکی بسیاری از مشکل ناشی از این‌گونه حوادث برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح‌کرد: نصب دروبین‌های مدار‌بسته، استفاده از خود‌رو‌های ایمن، مشارکت دانشگاه‌علوم پزشکی، شهرداری و شورای شهر به‌عنوان پارلمان محلی، مدیریت واحد شهری و دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مهم‌ترین عامل جلوگیری از کاهش معلولیت ناشی از حوادث و دیگر بلایا است.
انتهای پیام/ر

معلولیت ۳۰۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی در کلان شهر شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.