بر اساس آمار پلیس راه و اعلام نظر کارشناسان، تمامی حوادث جاده‌ای شهرستان اقلید، ناشی از خطای انسانی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید کشاورزی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اقلید گفت: به استناد آمار یاد شده، تصادف‌های منجر به فوت به علت سبقت غیر مجاز، رخ به رخ شدن خودرو‌ها و همچنین سرعت زیاد وسایل نقلیه که منجر به واژگونی خودرو می‌شود، اتفاق می‌افتد.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیشترین حادثه در محور اقلید به آسپاس رخ داده که علت آن از سوی کارشناسان سرعت بالا و غیر مجاز خودرو‌ها اعلام شده است.

کشاورزی ادامه داد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اقلید برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی، مبادرت به آشکار سازی نقاط حادثه خیز، ایجاد سد خاکی در نقاط پرتگاهی، و تعریض محور اقلید به سورمق کرده است.

وی اظهار داشت: افزایش تعداد گشتی‌های پلیس راه در کاهش میزان وقوع تصادف در جاده‌های این شهرستان موثر بوده است.

مسعودی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اقلید نیز گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۲۸۴ مورد تصادف در سامانه اورژانس ۱۱۵ این شهرستان به ثبت رسیده است، اما این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۳۱۲ مورد تصادف بود که بیانگر روند رو به کاهش است.

زهرا کاوه مسئول پزشکی قانونی اقلید نیز بیان کرد: در نیمه نخست امسال، ۱۵ نفر در حوادث جاده‌ای این شهرستان جان باختند و ۱۷۳ نفر مصدوم شدند که این رقم در مدت مورد اشاره در سال گذشته، ۲۴ نفر فوتی و ۲۰۹ نفر مصدوم بود که این امر حاکی از کاهش شمار تلفات و مصدومان در جاده‌های اقلید است.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

کاهش تلفات ناشی از رانندگی در جاده های اقلید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.