سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان ‎شرقی ؛

پایان مرمت خانه قدیمی جوان قلعه عجب شیر+تصاویر

مرمت خانه باستانی جوان قلعه عجب شیر از بناهای اواخر دوره قاجاریه امروز با هزینه یک میلیارد و 800 میلیون ریال به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تقی کرمی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان ‎شرقی در مراسم افتتاح این طرح توسعه گردشگری را در شهرستانها، از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه تبریز 2018 دانست.


وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای این رویداد مهم در شهرها و روستاهای استان آذربایجان شرقی افزود : روستاها محور توسعه همه جانبه هستند و به همین دلیل باید ظرفیت‌های این بخش را برای کاهش مشکلات کشور، تقویت کنیم.


وی بزرگترین چالش نظام جمهوری اسلامی ایران را بحث اشتغال دانست و خاطرنشان کرد : میانگین میزان اشتغال استان در تمامی حوزه ها 18درصد و در حوزه کشاورزی 28درصد است .


کرمی گفت : باید برای بالا بردن میزان ظرفیت حوزه کشاورزی با وجود داشتن 106هزار متر مربع باغ و تولید بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان توجه بیشتری شود.


وی با بیان اینکه سهم آذربایجان شرقی از اعتبارات اشتغال فراگیر ۸۷۳ میلیارد و300میلیون تومان است افزود: در حوزه مشاغل خانگی هم سهم استان 400میلیارد ریال با نرخ بهره 4درصدی است.


وی از اختصاص 432 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به این استان خبر داد وخاطرنشان کرد : 45 درصد از منابع به بخش کشاورزی ، صنایع تبدیلی و منابع طبیعی اختصاص می یابد و 25 درصد نیز سهم معادن کوچک و متوسط ، و بقیه برای صنایع دستی و فرش دستبافت ، شرکتهای دانش بنیان ، سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی مستقر در نواحی روستایی است.


رضا شریفی شهردار شهر جوان قلعه نیز در این مراسم گفت: موزه مردم شناسی جوان قلعه در پی تفاهم نامه بین شهرداری این شهر و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان شرقی راه اندازی می شود.

 

انتهای پیام/خ

 

میانگین میزان اشتغال آذربایجان شرقی در تمامی حوزه ها 18درصد و در حوزه کشاورزی 28درصد است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.