مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی: 70 درصد مرمت بقعه شیخ شهاب الدین اهری به پایان رسیده و تنها 30 درصد کار باقی مانده است.

بقعه شیخ شهاب الدین اهری همچنان در دست مرمتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی،در بازدید از این اثر تاریخی با بیان اینکه این بقعه در زمینه لرزه سال 91 آسیب دیده است افزود: مرمت آن با نظارت شورای فنی در حال اجراست و تا پایان سال به اتمام می رسد.


به گفته وی برای مرمت بقعه شیخ شهاب الدین اهری، 2 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.


عبدالهی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی هم گفت: یکی از خواسته های مهم مردم و مسئولان شهرستان اهر، اتمام مرمت اماکن تاریخی شهرستان به خصوص بقعه شیخ شهاب الدین اهری و بازگشایی موزه ادب و عرفان است که امیدواریم مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این خصوص، توجه ویژه داشته باشند.


محمودی، فرماندار اهر هم گفت: با توجه به وجود اماکن تاریخی متعدد و نقاط مختلف گردشگری در شهرستان اهر، با ایجاد زیرساخت های لازم، نه تنها این شهرستان به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل می شود بلکه موجب اشتغالزایی و رونق کسب و کار در منطقه هم می شود.

انتهای پیام/خ

مرمت سازی بقعه شیخ شهاب الدین اهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار