شهردار منطقه 4 تبریز از مرمت و بازسازی مقبره آیت الله انگجی با هدف احیای بناهای مذهبی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اکبر امجدی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: عملیات مرمت و بازسازی مقبره آیت الله انگجی تحت نظارت کارشناسان سازمان میراث فرهنگی انجام می شود و برای تکمیل این اثر یک میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه آیت الله انگجی از مفاخر آذربایجان است، یادآوری کرد: مقبره خانوادگی ایشان از وضع نامناسبی برخوردار بوده و با هدف جذب گردشگران مذهبی بازسازی و مرمت می شود.

شهردار منطقه چهار تبریز اظهار کرد: ویژگی بارز این بنا پوشش طاق گنبدی آن بوده که نمای داخلی آن از تناسب و زیبایی خاصی برخوردار است.

امجدی ادامه داد: ابعاد این بنای مستطیلی 10 متر در 11 متر بوده و مصالح به کار رفته در آن سنگ و آجر و تزئینات بنا محدود به آجرکاری نمای داخلی است.

وی اظهار امیدواری کرد: مرمت و بازسازی این اثر در مدت زمان کوتاهی به پایان رسیده و برای زیارت عموم مردم آماده شود.

شهردار منطقه 4 تبریز با بیان این که این اثر آرامگاه خانوادگی آیت الله انگجی است، اظهار کرد: آیت الله سیدابوالحسن انگجی فرزند سیدمحمد شیخ الشریعه از فقهای نامدار و برجسته آذربایجان به شمار می آید.

امجدی افزود: خاندان انگجی از خانواده های اصیل و معروف تبریز بوده و شخصیت های فقهی ارزشمندی چون مرحوم آقا سید ابوالحسن انگجی از این خاندان برخاسته اند.

مرحوم آیت الله سیدابوالحسن انگجی از علما و فقهای معاصر و مشهور تبریز بوده و در مدت حیات پربرکتش ده ها شاگرد و عالم فرزانه را تقدیم جهان تشیع کرده و دارای نفوذ کلام و محبوبیت خاص در میان آحاد مردم بوده است.

آیت الله مرحوم حاج میرزا ابوالحسن انگجی در سال 1282هجری قمری در تبریز متولد و در ذی القعده 1357 هجری شمسی در تبریز وفات یافت.

وی از سادات حسینی بوده و جدّ او آقا میرابوالحسن برادر حاجی سیدحسین، بانی کاروان سراهای معروف به حاجی سیدحسین در راسته بازار تبریز، جدّ خانواده عدل الملک بود.

مسجد بزرگ آیت الله انگجی در خیابان جمهوری اسلامی تبریز واقع شده و سال ها محل وعظ و ارشاد آن عالم ربانی بود.

 

انتهای پیام/ش

مرمت و بازسازی مقبره آیت الله انگجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.