سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار یزد در همایش استانی کودکان دیار صلح و گفتگو :

ما نمی توانیم ادعای مسلمانی کنیم ،و تخریب کنیم

استانداریزد گفت: پیش نیاز گفت گو و شنیدن حرف های یکدیگر این است که ما از مسیر و جاده اخلاق خارج نشویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمود زمانی قمی استاندار یزد با بیان اینکه انسان ها به حکم خلقت متفاوت خلق شده اند ، جوامع بشری هم به همین بستر و از این سنت الهی متفاوت هستند افزود: در عین حال همه انسان ها و بشریت به اجتماعی بودن و طبع اجتماعی زیستن هم سفارش شده اند و هم اجبار دارند که این مسیر را برای تکامل طی کنند .

زمانی قمی تصریح کرد: تفاوت ها را با گفت و گو در بین انسان ها اگر پیدا نکنید به نزاع تبدیل می شود و محصول نزاع و در گیری ، از بین رفتن استعدادها در ساحت های مختلف و گوناگون است .

استاندار با تاکید بر سخنان نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی محمدرضا تابش بیان کرد: در هیچ سنت نبوی و سیره اهل بیت به درگیر شدن و نزاع اشاره نشده است حتی در قرآن مجید به شنیدن کلام دیگران سفارش شده است که این بخشی از فرهنگ گفت و گو و کنار هم نشستن می باشد .

زمانی قمی با بیان اینکه اگر به کلام مولای نیکی ها و مولای خوبی ها علی ابن ابیطالب علی (ع ) رجوع کنیم او هم در همه گفتن ها و کردار ها بر این رویه تاکید کردند که جامعه ای می تواند گفت و گو کند که از خشونت و بداخلاقی دوری کند و اخلاق زمینه ساز گفت وگو است گفت: خوشبختانه در دیار و نقطه ای این همایش زیبا از سوی نونهالان برگزار و برپا کرده اید که زادگاه فقیه مجاهد عالم اخلاقی و بنیانگذار مدارا در عصر کنونی در حوزه های علمیه مرحوم حضرت ایت الله روح الله خاتمی است .

این مسئول افزود: از همین بیت مکرم فرزند برومندش رئیس دولت اصلاحات جناب اقای سید محمد خاتمی بیرون آمده است که به آنهایی که در عرصه بین الملل و منطقه آدم کشی و ترور و نفع دیگران ، حذف را در دستور کار خود قرار داده بودند از رحمت گفتند، از گفت و گو سخن راندند و این نظریه را حتی مبادلان و مخالفان نهال طیبه جمهوری اسلامی و انقلاب تابناک مجبور شدند تایید کنند .

زمانی قمی ادامه داد: بنابراین چه بجا بود و شایسته که در استان یزد و در بیت مکرم حضرت آیت الله روح الله خاتمی که یکی از بنیانگداران وناشران مدارا در عصر حاضر در حوزه های علمیه ما بود .

وی با بیان اینکه جان مایه دینی ما هم به این مساله توصیه و تاکید می کند با اشاره ای به روش های اخلاقی پیش نیاز گفت گو و شنیدن حرف های یکدیگر این است که ما از مسیر و جاده اخلاق خارج نشویم اضافه کرد: ما نمی توانیم ادعای مسلمانی کنیم ، و تخریب کنیم.

استاندار استان یزد با اشاره به اینکه ترور و آدم کشی ، ظلم ، جفا و ستم ، نزدیک شدن و قرار گرفتن در میدان تفرقه جدال  امروزه تقریبا قاعده بسیاری از بخش های کره زمین شده است افزود: بنابراین همه دلسوزان و به ویژه نونهالانی که آینده جهان را خواهند ساخت باید شروع کنند.

زمانی قمی گفت: چه نیکو که اردکان مبتکر این آغاز شد و امیداوارم که عرصه کشور و بلاخره عرصه بین المللی را این نگاه و صدا نونهلان ما برای گفت گو و کوبیدن این طبل نزاع و آدم کشی و همه علاقمندان به صلح دوستی بشنوند.

گفتنی است همایش استانی کودکان دیار صلح و گفتگو با حضور نماینده مردم اردکان، مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور، استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان و کودکان سراسر استان یزد در مجتمع فرهنگی آیت الله خاتمی اردکان برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

محصول نزاع ، از بین رفتن استعدادها در ساحت های مختلف است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.