مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده دراردکان گفت:در جامعه ای که امنیت و عدالت در آن وجود ندارد نمی توانیم از صلح صحبت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده امروز پنجشنبه در همایش استانی کودکان دیار صلح و گفتگو در فرهنگسرای آیت الله خاتمی (ره) اردکان گفت: ما فراموش می کنیم تولد هر انسانی و تولد هر کودکی با پدر و مادر، فرایند این طبیعت عادی شده و بزرگترین معجرات الهی است ، هر کودکی به همان اندازه که مسیح معجره است تولد هر کودکی به اندازه خلقت اولیه آدم ارزشمند است.

وی با بیان اینکه و این تولد محل توجه، گفتن تبارک الله و احسن الخالقین است عنوان کرد: گاهی ارزش این معجرات نازنین الهی را فراموش می کنیم .

فرهمندپور با بیان اینکه قرآن ارزشمند و معجزه الهی و تولد هر انسانی و کودکی ارزشمند است چون دست صلح بی نظیر الهی در کار است اظهار کرد: بالندگی و شایستگی ، سعادت و اثر بخشی همه معجزه های الهی در کشور و در این استان و شهر و تمام جهان عالم خلقت آرزوی خیر می کنیم وبه عنوان یک معلم برای همه کودکان آرزوی بهترین ها را داریم .

این مسئول افزود: به عنوان یک دانش آموخته و متخصص تعلیم و تربیت چند نکته ای در این زمینه عرض می نمایم طبق معتبر ترین نظریات اخلاقی، نظریه اخلاقی ارسطو که بر دوپایه فضائل و رذایل طراحی کرد و زیبایی کلام ارسطو در ان است که می گوید هر فضیلتی میانه و حالت اعتدال میان دو رضیت می باشد .

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: به شجاعت مثال می زند که حد میان دو رضیت ترس و تحور می باشد و آن کسی که شجاعت در ان کم باشد و ترسو است و یک رضیله است کسی که بدون پیش بینی وسیله امنیتی لازم سوار یک مرکب نا امن می شود شجاع نیست بی فکر و کم عقل است.

وی بیان داشت :  آن کسی هم در عین امنیت احساس ترس می کند او هم دچار رضیلت اخلاق شده و تاکید می کند هر فضیلت اخلاقی مرز تعادل میان فضیلت را خارج کرده است .

فرهمندپور با بیان اینکه صلح امر ارزشمندی است که اگر نادیده گرفته شود به یک مخاطره بزرگ می افتیم و اگر در ان افراط شود و در پاس داشت آن افراط شود دچار گرفتاری بزرگتر می شویم اظهار کرد: به عنوان یک متخصص تعلیم و تربیت که نمی توانیم به کودکانمان، به بزرگانمان ، زنانمان و مردانمان به صلح صحبت کنیم .

وی ادامه داد: در جامعه ای که امنیت و عدالت در ان وجود ندارد نمی توانیم از صلح صحبت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه اجازه دهید در جمع کودکان ، برای کودکان یمن دعا کنیم ، کودکانی که بیش از هر وقت دیگر نیازمند صلح و آرامشی هستند که از آنها دریغ شده است تصریح کرد: صلح یک ارزش اخلاقی است اما ارزش اخلاقی که مرهون عدالت و امنیت و مرهون ثبات و عقلانیت و مرهون قدم زدن بر محور اعتدال وتعادل است و اگر از این غفلت کنیم و در جهانی که نا امنی وجود دارد ، در جهانی که زور و بی عدالتی وجود دارد چگونه برای فرزندم صلح را فراهم کنم .

فرهمندپور تصریح کرد: اگر بخواهیم به بچه های خود صلح را بیاموزیم همه مسئولان و مدیران ، پدران ، مادران باید به بچه هایمان زندگی بیاموزیم ، زندگی مجموعه از همه ارزش های اخلاقی است که هر کدام از مدار اعتدال خارج شود صلح پیدا نمی شود و غفلت و امید می تواند به بیراهه بکشد .

وی اظهار کرد: تعبیر قرآن کریم را فراموش نکنیم که بر آرامش تاکید می کند و در برخی جاها برای پاسداشت صلح ، امنیت و عدالت و حفظ بر مدار اعتدال حرکتی کرد .

این مسئول کشوری با اشاره به اینکه به احترام صلح و زندگی ، همه ارزش های اخلاقی و احترام صلحی که گاهی ناچاریم برای آن بجنگیم ادامه داد :امام زمان ما قرار است ظهور کند و عالم را پر از عدل و داد و صلح نماید، در روایات داریم که وقتی امام زمان حکومت تشکیل می دهد حتی بین گرگ و میش آرامش برقرار می شود این یک نماد نمادین و سمبلیک می باشد و آن دوره چه دوره پر آرامشی است.

فرهمندپور گفت: اما یادمان باشد که امامی که قرار برقرار کننده نهایی ترین صلح و آرام ترین جامعه و به سامان ترین زندگی برای ما انسان ها باشد معروف ترین و نام او در لسان پیامبر و اهل بیت پیامبر قائم و برای صلح باید قیام کرد و برای ارامش باید جنگید و به بچه هایمان ارزش های زندگی را بیاموزیم و تلاش کنیم و قیام کنیم و به احترام صلح ، عشق و به همه بچه هایمان که کل وجودمان هستند و به عزیزی که می رسد و جهان را پر از عدل و ارامش می کند.

انتهای پیام/ ی

زندگی مجموعه ای از همه ارزش های اخلاقی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.