سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم همگرایی و هم‌افزایی واحدهای صنعتی تولید مواد غذایی

واحدهای صنعتی باید با همگرایی و هم‌افزایی در زنجیره‌های مواد غذایی و دیگر موارد کسب و کار قرار گیرند و بر اساس برنامه‌های سه ساله که برای آنان تعریف شده به هم‌افزایی برسند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان عصر دیروز در دومین جلسه شورای راهبری خوشه محصولات لبنی گلپایگان، اظهار داشت: هر سال در سطح کشور دوره‌هایی توسط صنایع کوچک برگزار می‌شود و افرادی که با موفقیت دوره‌ها را طی کنند عاملین توسعه خوشه با آنان قرارداد منعقد می‌کنند.

علی‌رضا شجاعی افزود: با توجه به اینکه انسجام شرط نخست واحدهای تعریف شده است، برای تعداد واحدهایی که در یک محدوده جغرافیایی واقع شده‌اند به دنبال تشکیل شبکه و در نهایت صادرات هستیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: واحدهای صنعتی باید با همگرایی و هم‌افزایی در زنجیره‌های مواد غذایی و دیگر موارد کسب و کار قرار گیرند و بر اساس برنامه‌های سه ساله که برای آنان تعریف شده به هم‌افزایی برسند.

وی در ادامه مطرح کرد: پس از این‌که یک دوره 3 یا 5 ساله طی می‌شود حمایت‌هایی از طریق شرکت‌های صنعتی در سازمان فرادستی مانند نمایشگاه برای ارتقا و شناخت در ایجاد شبکه کسب و کار توسط عامل خوشه اجرا می‌شود.

شجاعی با اشاره به این‌که شناخت نقاط ضعف خوشه‌ها راهی برای حمایت است، ادامه داد: سازمان صنایع کوچک قطعاً خوشه‌های صنعتی را حمایت خواهند کرد، بنابراین اسم خوشه هدف توسعه قرار گرفته است و می‌طلبد سازمان جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان و نماینده عالی دولت با عاملین خوشه همکاری کنند تا اهداف و برنامه‌های خوشه میسر شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم همکاری‌های بیشتری صورت گیرد تا پس از 3 سال به نتیجه مطلوبی برسد زیرا خوشه‌ لبنی برنامه 3 ساله را طی کرده است، در شهرستان گلپایگان برای مساعدت لازم ضروری است با نماینده فرمانداری همکاری لازم انجام شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در پایان گفت: باید برای واحدهای خرد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که منجر به تعطیلی آنان نشود، هر چند سلامتی مردم باید دیده شود اما به عنوان یک حامی باید راهنمایی شود.

در ادامه حجت سلمانی‌زاده با اشاره به اینکه قرارداد خوشه در سال گذشته منعقد و وارد فاز اجرایی شده است، ابراز داشت: در 4 ماهه نخست با فرایند مطالعات و شناخت خوشه، برای رسیدن به استراتژی مشخص برنامه‌ای تدوین شده و به تصویب رسیده است.

وی افزود: برنامه‌های عملیاتی تا زمانی که به تائید شورای راهبری نرسد اجرایی نخواهد شد، نقش شورای راهبری به عنوان تیم هدایت‌کننده در برنامه‌های عملیاتی نشان داده می‌شود.

عامل توسعه خوشه محصولات لبنی گلپایگان با اشاره به اینکه در فرایند مطالعات به سه استراتژی لازم رسیده‌ایم، گفت: در استراتژی نخست تأمین مواد اولیه و فاز تعمیق و فعالیت‌های مشترک مدنظر بوده و رسالت خوشه ترویج فعالیت‌های مشترک است.

وی در ادامه اذعان کرد: استراتژی دوم توسعه و ترویج فعالیت‌های تولیدی مشترک تحت عنوان نام و نشان مشترک است تا بتواند از اعتبار گلپایگان برای توسعه این صنعت استفاده کند.

سلمانی‌زاده ایجاد یک شبکه مویرگی مشترک تحت عنوان یک برند واحد را استراتژی سوم عنوان و بیان کرد: زمانی که سبد کالای خوشه را تکمیل کنیم، در قالب یک شبکه مویرگی مشترک تأمین هزینه‌ها آسان می‌شود و می‌توانیم تحت عنوان برند گلپایگان کالا را در سطح کشور توزیع کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای راهبری خوشه محصولات لبنی گلپایگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.