مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: رویکرد توسعه صنعتی استان به سمت صنایع پاک، غیر آلاینده، دانش بنیان و صادرات گرا تعریف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدجواد بگی  امروز در نشست هماهنگی و پیگیری در تأمین آب شهرک‌های صنعتی گلپایگان، اظهار داشت: به زودی 12 لیتر آب از طریق خط انتقال آب شرب گلپایگان برای دو شهرک صنعتی گلپایگان و ناحیه صنعتی سعیدآباد تأمین شود که به زودی این پروژه متصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گلپایگان قطب تولید مواد غذایی است، افزود: لازمه توسعه صنعت غذایی قطعاً آب شربی که قابلیت مصرف برای صنایع غذایی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: طرح اتصال فیبر نوری شهرک صنعتی شهرستان تا پایان سال تکمیل خواهد شد و صنعت‌گران با توجه به خدماتی که می‌توانند از فیبر نوری دریافت کنند در زمینه تجارت الکترونیک در این شهرک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: عملیات گازرسانی فاز توسعه شهرک صنعتی گلپایگان پایان سال جاری آغاز می‌شود و امیدواریم در نیمه نخست سال 97 به اتمام برسد.

بگی گفت: آسفالت معابر شهرک‌های صنعتی، آبرسانی به شهرک صنعتی سعیدآباد و طرح فیبر نوری بالغ بر5.5 میلیارد تومان هزینه در بردارد.

وی بیان کرد: عامل توسعه لبنی گلپایگان انتخاب شده و مراحل اجرایی در دست اقدام است و ظرف دو سال آینده از خوشه لبنی خدمات حمایتی خواهیم داشت و بخش خصوصی تولید خوشه لبنی را برعهده می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی شهرستان از نظر زیر ساختی مشکل ندارند و تنها مشکل کمبود آب بود که امروز با پیگیری فرماندار برطرف شد و به زودی به سرانجام خواهد رسید.

وی با اشاره به احداث شهرک صنعتی در شهر گلشهر، افزود: از طریق بخش خصوصی در حال پیگیری است و استعلامات آن انجام شده و تنها در حال تملک زمین برای احداث شهرک هستیم.

بگی خاطر نشان کرد: با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس در وزارتخانه‌ها و دعوت از معاون رئیس جمهور در فروردین بازدیدی که شهرک‌های صنعتی استان انجام شد شاهد توسعه و رونق صنعت استان هستیم.

وی گفت: ایجاد طرح رونق اقتصادی بسیاری از مشکلات صنعتی استان را بر طرف ساخته است اما هنوز مباحث مالیات، بیمه‌ و ساختار پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی برای صنعتگران مشکلاتی را ایجاد کرده است که امیدواریم با تدابیری که در ستاد اقتصاد مقاومتی دیده شده مشکلات شهرک‌های صنعتی بر طرف شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان تأکید کرد: رویکرد توسعه صنعتی استان به سمت صنایع پاک، غیرآلاینده، دانش بنیان و صادرات‌گرا تعریف شده است و امیدواریم زمینه برای رقابت پذیری و اشتغال پایدار در استان مهیا شود.

بگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 70 شهرک صنعتی در استان اصفهان در زمینی به مساحت 12 هزار و 30 هکتار احداث شده و زمینه اشتغال 120 هزار نفر را فراهم کرده است؛ پیش‌بینی می‌شود با عقد قراردادهای دارای پیشرفت در سال 1400 این تعداد اشتغال به 200 هزار افزایش یابد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.