به گزارش
قربانی تصریح کرد: تداوم روند کاهش دهه قبل مستلزم اتخاذ رویکردهای علمی و تشخیص صحیح و مؤثر و نیز استفاده از توصیه های موفق بین المللی است.
دبیر کل مجمع جهانی راه ها تصریح کرد: موضوع مدیریت و سیاست گذاری ایمنی راه، اصلی ترین جزء 5 گانه بهبود ایمنی راه ها در مصوبه سازمان ملل متحد محسوب می شود که از اهمیت ویژه ای در این بخش برخوردار است.
مدیر کل ایمنی راه ها با بیان اینکه مجمع جهانی راه ها در غالب موضوعاتی از جمله راه، حمل و نقل جاده ای و راهداری دارای کمیته های متخصص متعددی متشکل از نمایندگان متخصص کشورهای مختلف است گفت: این مجمع جهانی، با عنوان یکی از تأثیر گذارترین بخش در سازمان های بین المللی به شمار می رود و در مورد ایمنی راه ها بسیار مؤثر است.
قربانی تأکید کرد: در نظر داریم که در سایر موضوعات مهم حمل و نقل جاده ای و راهداری نیز برگزاری این گونه سمینارهای بین المللی تداوم داشته باشد و امیدواریم این سمینار بین المللی بتواند در بهبود و کاهش تلفات جاده ای موثر باشد.
در ادامه این برنامه داوود کشاورزیان در حاشیه سمینار سیاست ها و برنامه های مدیریت ایمنی راه، مجمع جهانی راه با بیان اینکه متأسفانه نرخ سوخت در ایران بسیار ارزان است گفت: ارزان بودن قیمت سوخت باعث شده حمل و نقل شخصی در جاده ها افزایش یابد و متأسفانه در این موضوع، دولت برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت برنامه ای ندارد.
وی در ادامه افزود: فرسودگی ناوگان عمومی با پایین بودن قیمت سوخت در ارتباط است به طوری که کامیون داران انگیزه ای برای نوسازی ناوگان خود پیدا نمی کنند.
کشاورزیان با بیان اینکه از محل منابع داخلی سازمان راهداری بین 70 تا 80 درصد قیمت خودرو از طریق تسهیلات برای نوسازی ارائه می شود تصریح کرد:: برای نوسازی اتوبوس ها به دلیل قیمت گران آن ها تا 850 میلیون تومان سقف تسهیلات پرداخت می شود.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان باری نیز با استفاده از منابع در اختیار وزارت نفت قرار دادی با خودروسازی های داخلی داریم یادآورشد: در این بخش به مالکان ناوگان باری که خودروی آن ها تا 35 سال عمر دارد تا 70 درصد تسهیلات نوسازی ارائه می دهیم.
کشاورزیان در پایان اظهار کرد: قرارداد نوسازی 65 دستگاه کامیون منعقد شد که متأسفانه به دلیل پایین بودن نرخ سوخت مالکان، آن ها تمایلی برای نوسازی ندارند.
انتهای پیام /