سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد کاربران اینترنت

کارشناس فضای مجازی در صدا و سیما در همایش خانواده و رسانه‌های نوین در قزوین تعداد کاربران اینترنت را ۶۲ میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ روح اله مومنی نسب کارشناس فضای مجازی در صدا و سیما اضافه کرد: در سال ۸۸  فقط ۲ میلیون نفر کاربر اینترنت بودند که این میزان به ۶۲ میلیون نفر رسیده است .

مومنی نسب افزود :   ۵۸ میلیون نفر هم در کشور از گوشی‌های هوشمند استفاده میکنند که تا چند سال پیش تنها ۲۵۰ هزار نفر گوشی هوشمند داشتند.

کارشناس فضای مجازی در صدا و سیما  اضافه کرد : در حال حاضر ۹۹ و دو دهم درصد کاربران استفاده غیر علمی از اینترنت دارند و ۸۵ درصد دانلود‌ها مربوط به فیلم است.

وی گفت: تحولات فضای مجازی، رکن اول فضای مجازی است.

مومنی نسب اضافه کرد: گوشی‌ها و نرم افزار‌های هوشمند به دلیل پاسخگویی به نیاز‌های کاربران از جمله نیاز به توجه، ارتباط و سرگرمی باعث دلبستگی کاربران شده است.

وی افزود: ایرانیان در روز ۱۷ دقیقه در منزل بایکدیگر صحبت و  ۹ ساعت از گوشی‌های هوشمند استفاده میکنند.

مومنی نسب، جایگزین شدن هویت مجازی به جای هویت واقعی را یکی دیگر از آسیب‌های فضای مجازی دانست.

این کارشناس هشدار داد که استفاده از گوشی‌های هوشمند در سن کمتر از هشت سال باعث بلوغ جنسی زود رس می‌شود که آمار رسمی سازمان بهزیستی نشان می‌دهد در این شرایط دختران در هشت و پسران در یازده و نیم سالگی به بلوغ جنسی می‌رسند.

همایش خانواده و رسانه‌های نوین به همت بسیج اساتید و بسیج حقوقدانان در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین با هدف آشنایی خانواده‌ها با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و راهکار‌های مقابله با آن برگزار شد.

انتهای پیام/

 

تعداد کاربران اینترنت به  ۶۲ میلیون نفر رسیده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.