سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقاوم نبودن ۴۵ درصد واحدهای مسکونی در روستاهای فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس از مقاوم نبودن ۴۵ درصد واحد‌های مسکونی در روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عطا الله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس از نامقاوم بودن ۴۵ درصد از واحد‌های مسکونی این استان خبرداد و از مردم خواست با مراجعه به بنیاد مسکن نسبت به مقاوم‌سازی این واحد‌ها اقدام کنند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تاکنون حدود ۵۵ درصد واحد‌های روستایی قبل یا بعد از حادثه در فارس مقاوم‌سازی شده است که در مقایسه با میانگین کشوری، وضعیتی مناسب داریم.

زمانی از مردم روستا‌های استان فارس خواست مقاوم‌سازی منازل مسکونی خود را در اولویت قرار دهند و از ساخت واحد مسکونی خود در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی در مورد حادثه سیل پارسال در استان نیز گفت: حدود ۱۵ شهرستان درگیر سیل بودند که پس از این حادثه مقاوم‌سازی منازل مسکونی در برنامه قرار گرفت و از مردادماه امسال پرداخت تسهیلات به آن‌ها آغاز شد.

زمانی اظهار داشت: در این حادثه حدود ۶ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند که با پیگیری ستاد بحران استان فارس، منابع مالی تامین اعتبارات انجام شد.

وی گفت: واحد‌های مسکونی آسیب دیده سیل پارسال در روستا‌های فارس ۲۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهر‌ها نیز ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: بنیاد مسکن در موضوع تسهیلات بازسازی نیز، برای واحد‌هایی که آسیب جدی دیده باشند ۸ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.
انتهای پیام/ر

 خودداری از ساخت واحدهای مسکونی در حریم رودخانه‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.