مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: امسال دولت بیش از ۱۶۶ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای برای جبران خسارت های ناشی از سیل در این استان تصویب و ابلاغ کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن فیاض پور مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در جریان بارندگی های سال گذشته، به موازات اقداماتی که در مرحله مقابله توسط ستاد مدیریت بحران استان انجام می شد، کار ارزیابی خسارت ها، تهیه گزارش و ارسال به وزارت کشور هم ظرف سه روز انجام شد و وزارت کشور نیز گزارش مذکور را برای طرح و تصویب در دولت به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کرد.

وی ادامه داد: پس از تهیه پیش نویس مصوبه دولت متوجه شدیم عددی که برای بازسازی تاسیسات زیربنایی فارس در نظر گرفته شده بسیار کمتر از آن چیزی است که مد نظر و مورد نیاز استان بوده است.

فیاض پور افزود: به دنبال پیگیری های انجام شده و اصلاح رقم نخست، در نهایت پس از افزوده شدن ۶۰ میلیارد تومان دیگر به اعتبار نخست، در نهایت در ششم خردادماه امسال بیش از ۱۶۶ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای به فارس اختصاص یافت.

وی بیان کرد: علاوه بر این، ۲۴۰ میلیارد و ۵۶۴ میلیون تومان تسهیلات نیز برای تعمیر و بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده از سیل، تامین لوازم خانگی و معیشتی و جبران خسارت خودرو تصویب و به استان ابلاغ شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اماکن مسکونی نیز اواسط شهریورماه امسال به بانک های استان ابلاغ شد و از اوایل مهرماه کار معرفی افراد توسط بنیاد مسکن به بانک ها آغاز گردید که بر اساس گزارش بنیاد مسکن، از سهیمه هفت هزار و ۴۹۲ واحدی بازسازی در شهرها و روستاهای استان حدود ۲ هزار و ۹۵۲ نفر به بانک معرفی شده و ۹۰۳ نفر هم در مرحله انعقاد قرار دارند.

فیاض پور تصریح کرد: البته قبل از ابلاغ این تسهیلات، با جابه جایی اعتبارات بنیاد مسکن در قالب بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، سال گذشته سهمیه بازسازی و مقاوم سازی ۸۰۰ واحد مسکونی در بین شهرستان های استان توزیع شد.

وی در خصوص فعالیت ستاد هماهنگی بازسازی و مقاوم سازی مسکن استان هم گفت: این ستاد که برای نخستین بار در کشور به ابتکار استان فارس تشکیل شده به شکل ماهیانه تشکیل جلسه می دهد و نسبت به رفع مسائل و مشکلاتی که به دلیل اعمال سلیقه مسئولان شعب بانک ها در شهرستان ها ایجاد می شود اقدام می کند.

فیاض پور گفت: در بحث پرداخت تسهیلات معیشتی به خسارت دیدگان از سیل نیز طی روزهای اخیر نامه بانک کشاورزی مرکزی به بانک کشاورزی استان ابلاغ گردید که طی آن ۶ هزار فقره وام سه میلیون تومانی خرید لوازم خانگی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه به این افراد پرداخت می شود.

او بیان کرد: در بخش دوم پرداخت تسهیلات معشیتی نیز به هر خانوار ۲ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار داشت: درجریان سیل پارسال بیشترین خسارت به اماکن مسکونی شهرستان های نی ریزی، جهرم، داراب، لارستان، خنج، لامرد، مُهر، قیر و کارزین، فراشبند، فیروزآباد، فسا و کازرون وارد شد.

فیاض پور ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع سیل در زمستان امسال نیز، ضمن عملیاتی تر کردن دستورالعمل های سال های گذشته، نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام کردیم.

وی گفت: همچنین دستگاه های اجرایی استان نیز مکلف شدند که نسبت به به بازسازی و ایمن سازی پروژه های آسیب دیده، پایش ابنیه فنی، و لایروبی رودخانه ها و پل ها اقدام کنند.
انتهای پیام/ر

ابلاغ اعتبار برای جبران خسارت ناشی از سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.