سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای عالی زکات کشور خبر داد؛

زکات باید حلال مشکلات زندگی مردم باشد

رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: زکات باید حلال مشکلات زندگی مردم باشد و اگر امروز چنین نیست باید به دنبال رفع دلایل مشکلات باشیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله حسن عالمی رئیس شورای عالی زکات کشور ظهر امروز چهارشنبه در شورای زکات استان فارس اظهار کرد: موضوع زکات در مقایسه با سایر احکام الهی جایگاه بالایی دارد، زکات عبادت بزرگ است و خداوند از زکات بزرگتر تکلیف نکرده است.

وی تصریح کرد: همچنان زکات یک امر عبادی مانند روزه و نماز است که دارای مرحله صحت و قبول است علاوه بر آن زکات یک امر اجتماعی، انسانی و اداره جامعه است.

رئیس شورای عالی زکات کشور افزود: در دولت های واقعی اسلامی که دوران رسول خدا(ص) و حضرت علی(ع) بود در شاکله این ۲ حکومت عمده مشکلات جامعه اسلامی که نیاز به ثروت داشت از منبع اصلی زکات تامین می شد.

آیت الله عالمی اضافه کرد: زکات باید به عنوان حلال مشکلات زندگی مردم دیده شود، زمانی که می خواهد همچنین مصرف بزرگی داشته باشد و اگر امروز برای ما حل مشکل نمی کند باید به دنبال رفع مشکلات باشیم که شامل کمکاری، نبود تبلیغات و نبود مدیریت درست است.

وی بیان کرد: باید زکات را به طور کامل جمع کرد که باعث رفع مشکلات مردم باشد بنابر این باید به دنبال برکات معنوی زکات در جامعه نیز بود.

رئیس شورای عالی زکات کشور افزود: مالی که زکات آن داده شود برکت دارد و در اصل فقر کم می شود و زمانیکه فقیر کم شد زکات در مباحث دیگر جامعه هزینه می شود.

آیت الله عالمی با بیان اینکه احیای فرهنگ زکات یک اولویت است ادامه داد: شورای زکات باید به این مهم توجه کند.

انتهای پیام/ن

زکات باید باعث رفع مشکلات مردم شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.