امام‌جمعه بروجرد گفت: ۱۷۷ میلیون تومان زکات نقدی و غیر نقدی در شهرستان بروجرد جمع‌آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی  امروز در جلسه شورای زکات  شهرستان  بروجرد گفت: در جوامع اسلامی به دلیل نپرداختن زکات میلیون‌ها کودک از گرسنگی تلف می‌شوند که این لکه ننگی بر دامن بشریت است و باید به کشاورزان گوشزد کرد آنچه را که سبب خشم خداوند می‌شود.

وی با بیان بخشی از توصیه‌های مکرر ائمه اطهار علیهم‌السلام در ضرورت پرداخت زکات افزود: باید آیات، روایات و بیانات معصومین علیهم‌السلام در رابطه بااهمیت زکات را به افراد جامعه گوشزد کنیم.

امام‌جمعه بروجرد با ابراز رضایت از عملکرد خوب شورای زکات این شهرستان در زمینه فرهنگ‌سازی پرداخت زکات و کسب رتبه اول استانی بیان کرد: برخی با برداشت نادرست تصور می‌کنند که فعالیت شورای زکات به جمع‌آوری مبلغ بالای زکات است درحالی‌که شورای زکاتی موفق است که بیشتر بتواند مردم را متوجه عمل کردن به این واجب الهی کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای زکات شهرستان بروجرد امسال نیز همچون سال‌های گذشته درزمینهٔ فرهنگ‌سازی زکات اقدامات خوبی انجام داده و در اولویت بعدی کار خود یعنی جمع‌آوری زکات نیز موفق بود است درحالی‌که این شهرستان ازنظر زمین زراعی و محصولات مشمول زکات نسبت به دیگر شهر‌های استان سهم ناچیزی دارد.

ترابی در ادامه گفت: امسال با توجه به آفت کشاورزی رقم بالایی از کشت‌های گندم و جو دچار آفت شدند که در کاهش پرداخت زکات مؤثر بوده است، اما بازهم تلاش خوبی صورت گرفت و درمجموع ۱۷۷ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌شده که از این رقم ۵۷ میلیون تومان زکات نقدی است.

وی بابیان اینکه شهرستان بروجرد همواره از لحاظ پرداخت زکات نقدی در استان لرستان رتبه نخست را کسب کرده است، افزود: همچنین ۱۲۰ میلیون تومان کمک‌های مستقیم، ۲۰ میلیون تومان زکات مستحبی، ۲۰۰ میلیون تومان زکات صورت‌جلسه‌ای، ۵۳۴ میلیون تومان زکات فطریه صورت‌جلسه‌ای شامل ۵۶ میلیون تومان زکات فطریه نقدی در این شهرستان جمع‌آوری‌شده و به دست مستمندان رسیده است.

امام‌جمعه بروجرد خواستار تعین محل‌های مصرف زکات جمع‌آوری‌شده در این شهرستان شد و گفت: مصارف زکات در رسیدگی به مستمندان و کار‌های عام‌المنفعه است، اما اولویت در رسیدگی به فقرا و مستمندان است تا اگر مستمندی نبود در کار‌های عام‌المنفعه مصرف شود بنابراین باید مشخص شود از رقم جمع‌آوری‌شده زکات چند درصد به فقرا و چگونه رسیده و در این زمینه نیاز به شفاف‌سازی است.

حجت‌الاسلام سعیدی دبیر شورای زکات بروجرد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شورا گفت: از مجموع ۱۷۷ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌شده ۵۷ میلیون تومان به‌صورت نقدی و ۴۵ میلیون تومان زکات تشویقی بوده که بر اساس بخشنامه موظفیم ۶۰ درصد آن را در میان فقرا توزیع کرده و ۴۰ درصد مابقی را صرف پروژه‌های عمرانی نماییم.

وی افزود: مبالغ زکات نقدی جمع‌آوری‌شده از هر روستا توسط چند واسط مورد اعتماد مردم و شورای زکات به همان روستا برمی‌گردد و در اختیار مستمندان با اولویت ایتام قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/د

۱۷۷ میلیون تومان زکات در شهرستان بروجرد جمع‌آوری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.