امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه در 4 هزار هکتار از سطح اراضی کشاورزی گندم و جو کاشت می‌شود، گفت: با پرداخت زکات همین میزان محصولات می‌توان بخشی از فقرا را پوشش داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمد علاءالدینی  امروز در خطبه‌های نماز باران اظهار داشت: رعایت تقوای الهی سبب گشوده شدن گنجینه‌های آسمان و زمین به روی انسان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر اهل شهرها و قریه‌ها ایمان آوردند خداوند وعده داده که برکت خودش را بر آنان نازل کند، افزود: نزول باران از نشانه‌های قدرت خدا و رحمت الهی است و ما وظیفه داریم به درگاه خداوند استجابت کرده و نماز و دعای باران را قرائت کنیم.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه مستحب بود که قبل از نماز باران روزه گرفته شود، گفت: دعای باران در خطبه‌های نهج‌البلاغه حضرت امیرالمومنین(ع) آمده است و ما پیرو مکتبی هستیم که آسمان را این‌گونه قرار داده و نباید ناامید و مأیوس شویم.

وی با بیان اینکه باران نشانه رحمت الهی است و برکاتی را به همراه دارد، گفت: باران برای گیاهان فوایدی دارد زیرا سبب طراوت و شادابی و زنده ماندن گیاه می‌شود مانند بدن‌هایی که برای ماندگار در مصر مومیایی می‌کردند.

علاءالدینی بیان داشت: باران و ابرها بر دو قسمت نافع و مضر هستند و باید از خداوند بارانی که برای زمین نفع دارد طلب کرد زیرا باید سبب زنده شدن زمین و برطرف کننده قحطی باشد و آب را از کوه‌ها و تپه‌ها به سمت زمین سرازیر کند.

وی با بیان اینکه نماز و دعای باران به صورت مستمر خوانده شود، اذعان کرد: به گفته امیرالمومنین(ع) از خداوند بخواهیم که ما را مورد بازخواست گناهان قرار ندهد و با سردی شدید هوا و بارش باران ویران کننده عذاب ندهد.

امام جمعه گلپایگان با ابراز تأسف از وقوع زلزله شب گذشته که موجب کشته شدن جمعی از هموطنان در استان کرمانشاه شد، گفت: وقوع زلزله ممکن است امتحان الهی باشد و به سخنان و زخم زبان‎ و استهزاء دیگران توجه نکنیم.

وی با بیان اینکه در 4 هزار هکتار از سطح اراضی کشاورزی گندم و جو کاشت می‌شود، افزود: با پرداخت زکات همین میزان محصولات می‌توان بخشی از فقرا را پوشش داد و ضروری است فرهنگ معنوی زکات در شهرستان ترویج شود.

علاءالدینی با اشاره به اینکه صبر مردم سبب شد که آمریکا‌یی‌ها اعلام اتمام جنگ کردند، گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری نقشه‌های دشمن بسیار اما برآیند کار امیدوار کننده است زیرا دشمن همانند سال‌های گذشته دیگر قدرتمند نیست و قدرت ایران به حدی زیاد شده که قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار