سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

200 اثر شعر ارسالی به جشنواره هنری ایران 1404 داوری شد

عبد الرحیم سعیدی راد، رضا اسماعیلی وكاظم رستمی چهارشنبه21 دی ماهدر نشستی ویژه به داوری آثار شعر ارسال شده به جشنواره هنری ایران 1404 پرداختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، عبد الرحیم سعیدی راد با بیان این كه شعر های خوبی برای جشنواره ارسال شده است، گفت: شاعران اغلب در شعرهایشان از امید و آرزو هایی كه برای كشورمان داشته اند گفته اند.
سعیدی راد ادامه داد: در تاریخ ادبیات كشورمان شاعرانی داشته ایم كه آینده نگری كرده اند مانند علامه اقبال لاهوری كه در كلیات خوداشعاری درباره آینده گفته است و رسالتی احساس می كرده كه در اشعارش به آن پرداخته و گفته است ما مسلمانان علت عقب ماندگی مان پیروی از غرب است. او تلاش كرده با مثنوی اش آینده ای روشن را به ما نشان دهد.
رضا اسماعیلی نیز با بیان این كه در آثار كسانی مانند حسن حسینی، قیصر امین پور و سید علی موسوی گرمارودی پس از انقلاب اسلامی شعرهایی از آینده وجود داشت، افزود: شاعران شركت كننده در جشنواره دست گذاشته اند روی نقاط قوت شرق و ضعف های غرب و محورهایی مانند ملیت و كشورمان و مذهب در آثارشان مورد توجه قرار گرفته است.
او گستره بحث در راستای سند چشم انداز توسعه را بسیار وسیع دانست و گفت: صدها موضوع را می توان از دل سند چشم انداز توسعه ایران 1404 بیرون آورد و بر روی آن ها كار كرد.
همچنین كاظم رستمی شاعر تاكید كرد: ترسیم آینده بهتر برای كشورمان در شعر رخ می دهد و شعر متعهد مملكت در حقیقت شعر ایران 1404 است.
وي ادامه داد: به عنوان گام نخست و آغاز یك جشنواره آثار خوبی به دستمان رسیده است و به طور قطع برگزاری هر ساله جشنواره مفید است و این جشنواره جایگاه واقعی خود را در سال های بعد پیدا می كند.
رضا اسماعیلی نیز درباره آثار رسیده به جشنواره گفت: حدود 200 اثر از سراسر كشور در حوزه شعر به جشنواره ارسال شده است و شاعران پیشكسوت و جوان و زن و مرد به تعداد مساوی در جشنواره شركت كرده اند و این نشان می دهد كه تمام اقشار تمایل به شركت در این جشنواره را داشته اند./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.