سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیروزمند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اسلامی کردن علوم انسانی نیازمند زیرساخت معرفت‌شناسی است

عضو هیات علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت:اسلامی کردن علوم انسانی نیازمندزیرساخت‌های معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی است.

علیرضا پیروزمند در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امام راحل ( ره) در زمان انقلاب فرهنگی دانشگاهیان را مورد خطاب قرار داد تا علوم انسانی اسلامی را با کمک حوزویان پایه گذاری کنند و در همان زمان برخی از استادان این حرکت بزرگ را شروع کرده که امروزه این راه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه  اولین گام جدی در اسلامی سازی علوم انسانی در اوایل دهه 60 صورت گرفت و "سازمان سمت" وظیفه داشت خلا محتوایی را در آن زمان پر کند، افزود: پژوهشگاه علوم اسلامی قم ماموریت پیدا کرد تا سرفصل‌ها را بازنگری کند و این کار با همراهی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد.

پیروزمند ادامه داد: اسلامی سازی علوم انسانی معطوف به ایجاد تغییراتی در محتوای کتاب‌های درسی و سرفصل‌های دانشگاهی بود که محتوای دروس باید به‌وسیله استادان تغییر پیدا می کرد.

وی با اشاره به اینکه برای تغییر محتوا باید زیر ساخت های معرفت شناسی و مبانی علمی را فراهم کنیم ، یاد آور شد: برای اسلامی سازی علوم انسانی باید مطالب به صورت موضوعی و با نگاهی دقیق به مسائل مختلف از جمله جامعه شناسی و اقتصاد و مسئله شناسی پرداخت.

انتهای پیام/

لزوم ایجاد زیر ساخت های علم معرفت شناسی برای اسلامی سازی علوم انسانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.