سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان شرقی پیشرو رسیدگی به جرایم فضای مجازی در کشور

آذربایجان شرقی رتبه نخست رسیدگی به پرونده ها و جرایم فضای مجازی در کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در جمع اعضای شورای اداری مراغه گفت : مدت زمان رسیدگی به شکایت ها و پرونده های جرایم سایبری در استان سریعتر از میانگین کشوری است .

وی افزود : میانگین رسیدگی به شکایت ها و کشف جرایم فضای مجازی در کشور بطور متوسط 37 روز است که این زمان در آذربایجان شرقی 14 روز است .

محمودی با بیان اینکه ، امسال جرایم فضای مجازی دراستان یک درصد کاهش یافته است افزود : این در حالیست که کشف تخلفات فضای مجازی نیز 103 درصد افزایش یافته است .

وی اضافه کرد : پلیس فتای استان همزمان با رسیدگی به جرایم فضای مجازی آذربایجان شرقی به برخی پرونده های کشوری نیز رسیدگی و کشف جرم کرده است .

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی ادامه داد: کشف باند قمار در فضای مجازی ، سه باند مدلینگ ، کانال ها ی تبلیغ کالاهای خارجی و شایعه ربوده شدن کودکان در تبریز از جمله مهمترین موفقیت های پلیس فضای مجازی در استان بوده است .

محمودی افزود : نشر اکاذیب ، برداشت های غیرمجاز از حساب های اینترنتی و مزاحمت ها بیشترین تخلفات فضای مجازی در استان است .

وی خاطرنشان کرد : کاهش جرایم در فضای مجازی ، نیازمند افزایش آگاهی های شهروندان در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی ،کانالها و سایت ها ، اعتماد نکردن به کاربران ناشناس و همکاری با پلیس است .

 

انتهای پیام/ش

کاهش یک درصدی جرایم فضای مجازی درآذربایجان شرقی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.