سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی واحد شکاف لب وکام در بیمارستان تخصصی کودکان اکبر

مدیر گروه ارتودنسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واحد شکاف لب و کام در بیمارستان تخصصی کودکان اکبر راه اندازی و در آینده نزدیک بیماران در این مرکز پذیرش می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر آرزو جهان بین با بیان اینکه متخصصین دانش آموخته در گروه ارتودنسی مهارت تشخیص ناهنجاری های فکی و دندانی را دارا هستند، افزود: یکی از عمده تلاش هایی که چند سال است بر روی آن متمرکز و حدود ۳۰ سال است که به آن پرداخته می شود؛ رسیدگی به بیماران شکاف لب و کام است، این بیماران از نظر فکی، دندانی، اسکلتی و ظاهر صورت مشکلات بسیار زیادی دارند و اولین مراجعه آن ها به متخصص ارتودنسی خواهد بود.

وی گفت: بسیاری از اوقات والدین نوزادان مبتلا به شکاف لب و کام با تاخیر به متخصص ارتودنسی مراجعه کرده که این تعلل موجب می شود علی رغم انجام جراحی؛ فرم بینی و لب نوزاد هیچ گاه استاندارد لازم و شکل طبیعی خود را پیدا نکند.

مدیر گروه ارتودنسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این گونه بیماران، تلاش می شود تا با دستگاه های خاص ارتودنسی مخصوص نوزاد؛ بینی فرم اولیه و استاندارد خود را پیدا کند و شکافی که در ناحیه لب قرار دارد و ممکن است عرض زیادی داشته باشد نیز به شکلی ترمیم شود؛ که عوارض پس از درمان به حداقل برسد.

جهان بین جایگاه اصلی این گونه مراکز را در بیمارستان های کودکان عنوان کرد و گفت: با تاسیس بیمارستان تخصصی اطفال اکبر این تحول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد و تمامی رشته های مرتبط با درمان شکاف لب و كام توانستند در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

انتهای پیام// م.م

واحد شکاف لب وکام در بیمارستان تخصصی کودکان اکبر راه اندازی شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.