سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای هماهنگی فن بازارهای منطقه ای خراسان رضوی فعال شد

شورای هماهنگی فن بازارهای منطقه ای این استان با هدف برقراری پیوند و ارتباط مناسب میان بخشهای دانش بنیان و فناورانه با حوزه های صنعتی، تجاری و اقتصادی شکل گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رسولیان مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی در نخستین جلسه شورای هماهنگی فن بازارهای منطقه ای خراسان رضوی، گفت: هدف اصلی ایجاد فضایی برای حل مشکلات فن بازارها، مبادله فناوریها و برقراری و تقویت رابطه بین این دو حوزه است تا بتوان محصولات دانش بنیان و ایده های فناورانه را به حوزه تولید و تجاری سازی وارد کرد.

وی گفت: وجود مراکز متعدد در حوزه علمی استان از پارک علم و فناوری تا شرکت شهرکهای صنعتی و دانشگاهها دارای ظرفیتهای ارزشمندی بوده و محل تولید ایده های دارای قابلیت تجاری سازی هستند لذا باید به حوزه صنعتی و تجاری هدایت شوند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی افزود: نیمه نخست امسال 85 نشست در ارتباط با مبادله فناوریها بین دو بخش مخترعان و استارت آپها و صاحبان طرحها با حوزه های تجاری و صنعتی، اقتصادی و سرمایه گذاران برگزار شده است.

رسولیان گفت: در این مدت چهار طرح و ایده شناسایی شده در تابلوی بازار داراییهای فکری فرابورس قرار گرفت و ارزش گذاری شد و  بسیاری از مذاکرات انجام شده بین این دو بخش به نتیجه رسیده است.

وی افزود: سه مورد از همین طرحها و ایده ها وارد مرحله عملیاتی و تجاری سازی شده اند که شامل تولید کمباین برداشت زعفران، پایدارسازی سبوس برنج با روش خاص و ساخت دستگاه پلاسمای سرد هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: تمام دارندگان ایده و طرحهای نوین و خلاقانه در استان شناسایی شده و ارتباطات گسترده تر و بهتری بین فن بازارها و بخش های سرمایه گذاری و اقتصادی برقرار شود.

انتهای پیام// م.م

برگزاری نخستین جلسه شورای هماهنگی فن بازارهای منطقه ای خراسان رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.