وی ادامه داد: در این خصوص حمایت مجلس شورای اسلامی و مسئولان رده بالا را داریم؛ در واقع مدیر کریدور به رفع مشکلات کمک می کند.
وی گفت: مساله ترانزیت مورد توجه کشورهای مختلف قرار دارد تا ارتباطات مسیرهای ترانزیتی خود را توسعه دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به موقعیت خاص چابهار انتظار داریم حجم بالای کالا را به طور مستمر عبور دهیم و بندر چابهار بهترین مسیر برای ارتباط هند با افغانستان و کشورهای آسیای میانه است.
تقی زاده اظهار داشت: در این زمینه، زیرساخت های بندری و تجهیزات وجود دارد که با حمایت سازمان بنادر و مدیر کل بنادر و دریانوری این بندر تامین شده است.
وی تصریح کرد: هماهنگی با کشورها انجام شده و امروز نخستین محموله ترانزیت هند از مسیر چابهار در حرکت است، اما برای استمرار این حرکت فقط توسعه زیرساخت ها کافی نیست بلکه باید علاوه بر موارد سخت افزاری، به مسائل نرم افزاری و مدیریتی هم توجه شود.
وی تاکید کرد: از لحاظ هزینه و زمان این مسیر باید مزیت خوبی داشته باشد.
وی افزود: سیستم ریلی باید به بندر چابهار وصل شود و زمان تخلیه و بارگیری به حداقل برسد چرا که با توجه به پیش بینی افزایش ورود کشتی ها و محموله ها در آینده به این بندر، جاده ها تحمل این حجم جابجایی را از لحاظ ترافیکی، بروز سوانح و مصرف سوخت نخواهند داشت.
انتهای پیام/گ