با هدف استقبال از ورود کشتی حامل محموله گندم اهدایی ترانزیتی کشور هند به افغانستان هیاتی متشکل از مقامات عالی رتبه کشوری و سفرای هند و افغانستان امروز وارد بندر چابهار شدند.

ورود مقامات عالی رتبه کشوری و سفرای هند و افغانستان به بندر چابهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی و عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، نصیر احمد نور سفیر کشور افغانستان، جابر انصار رایزن بازرگانی افغانستان، سائوراب کومار سفیر کشور هند و دووش اوتام معاون سفیر افغانستان، احمد آفتاب وابسته اقتصادی هند و شماری از مسئولان کشوری و استانی اعضای این هیات را تشکیل داده اند.

بهروز آقایی افزود: کشتی بهشاد حامل محموله ترانزیتی گندم اهدایی کشور هند به افغانستان از بندر کاندلای هند هفتم آبان به مقصد بندر چابهار حرکت کرد و صبح فردا وارد بندر چابهار می‌شود.

وی گفت: این محموله شامل ۶۴۵ کانتینر ۲۰ فوت است که پس از تخلیه همزمان توسط حمل جاده‌ای و از مرز میلک به افغانستان ترانزیت می‌شود.

وی تاکید کرد: بندر چابهار بهترین و امن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر حمل کالا‌های ترانزیتی بین کشور‌های هند و افغانستان و راه دسترسی به کشور‌های آسیای جنوب شرقی و کشور‌های CIS است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ورود محموله ۱۱۰ هزار تنی گندم ترانزیتی نقطه عطف توسعه فعالیت‌های ترانزیتی بندر چابهار است که تسریع در فرآیند‌ها و ارائه خدمات مطلوب موجبات گسترش مبادلات تجاری در جذب تجار و استفاده از مسیر ترانزیتی بندر چابهار را فراهم خواهد آورد.

آقایی اظهار داشت: این هیأت با هدف معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بندر چابهار از زیرساخت‌ها و تجهیزات طرح و توسعه بندر شهید بهشتی، اسکله مسافری بین المللی دریایی بندر شهید کلانتری دیدن می‌کنند.

 شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای یپام/ع

ورود محموله گندم ترانزیتی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار