سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لوکس‌ترین هتل افغانستان کدام است؟ + تصاویر

از دیدگاه مجله توریستی «لست‌سکوند»، بهترین هتل در افغانستان، «هتل سرنا» یا «هوتل کابل سرینا» است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، از دیدگاه مجله توریستی «لست‌سکوند»، بهترین هتل در افغانستان، «هتل سرنا» یا «هوتل کابل سرینا» است.

این هتل پنج ستاره در قلب شهر کابل قرار گرفته است که چشم‌اندازی زیبا از پارک «زرنگار» دارد. هتل سرینا در سال ۱۹۴۵ ساخته شد و امروزه با تغییرات و تعمیراتی که به روی آن انجام گرفته، بیش از پیش در این شهر خودنمایی می‌کند.

این هتل پس از نوسازی، در تاریخ ۱۷ عقرب/ آبان ۱۳۸۴ توسط حامد کرزی، افتتاح شد. هتل سرینا ۱۷۷ اتاق و سوئیت وسیع دارد که تمامی آن‌ها به سبک سنتی با آثار هنری و دست‌ساز افغانستان دیزاین و دکور شده است. این هتل، به دو رستوران و یک سالن کنفرانس بزرگ مجهز است. در منو یا لیست غذاهای رستوران‌های هتل سرینا، انواع غذاهای با پخت محلی و همچنین غذاهای شرقی و غربی موجود است.

اینترنت Wi-Fi در سراسر هتل و همچنین اتاق‌ها به صورت رایگان در دسترس است. همچنین داخل اتاق‌ها تلویزیون، تهویه‌کننده هوا، خط مستقیم تلفن، مینی بار، صندوق امانات، چای و قهوه‌ساز، سشوار و لوازم بهداشتی وجود دارد. بزرگ‌ترین سوئیت این هتل ۱۳۸ متر مربع بوده که دارای جکوزی، وان و دوش در حمام، دفتر اختصاصی و اتاق کنفرانس خصوصی در اتاق، اتاق غذاخوری جدا و یک آشپزخانه مجزا است. اتاق نشیمن این سوئیت نیز فضای جداگانه‌ای را به خود اختصاص داده است.

علاقه‌مندان به ورزش می‌توانند روزانه از امکانات و تجهیزات سالن ورزشی این هتل استفاده کنند. خدماتی نظیر خشک‌شویی، اتوکشی و وکس کفش نیز با هماهنگی و پرداخت هزینه جداگانه ارائه می‌گردد. امکان کرایه کردن موتر و خودرو به کمک پذیرش یا رسپشن هتل نیز وجود دارد. هزینه حضور یک شب در این هتل، به موقعیت و اتاق‌های هتل بستگی دارد که بین ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دالر گفته شده است و با این قیمت‌ها، میهمانان آن باید عمدتاً خارجی باشند.

البته دامنه ناامنی‌ها در افغانستان به اندازه‌ای گسترده است که در چند سال گذشته این هتل نیز از حملات تروریستی در امان نبوده است.

در ۲۴ جدی ۱۳۸۶ یک انفجار بزرگ در محوطه هتل سرینا رخ داد که دست کم یک کشته برجای گذاشت. همچنین در پائیز سال ۱۳۸۸، راکتی به دیوار محوطه این هتل اصابت کرد که دو نفر زخمی شدند. خونین‌ترین حمله به هتل سرینا در ۱۹ مارچ ۲۰۱۴ برمی‌گردد. در حمله تروریست‌ها به این هتل که شب هنگام با اسلحه‌های کمری انجام شد، ۹ تن کشته شدند که چهار نفر آنان (دو مرد و دو زن)، خارجی بودند. در این حادثه، یکی از خبرنگاران افغان خبرگزاری فرانسه نیز با همسر و دو کودکش جان باخت.

با این وجود، هنوز هتل سرینا در کابل فعالیت می‌کند که به عنوان نگین هتل‌های افغانستان شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.