یک منبع حکومتی گفته که رهبران حکومت وحدت ملی در دیدار با «خیریت عمروف»، رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل خواهان درج نام شماری از جنرال های پاکستانی در فهرست سیاه  این سازمان شده است.

درخواست دولت کابل برای درج نام برخی از جنرال های پاکستانی در فهرست سیاه سازمان مللبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع حکومتی گفته که رهبران حکومت وحدت ملی در دیدار با «خیریت عمروف»، رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل خواهان درج نام شماری از جنرال های پاکستانی در فهرست سیاه  این سازمان شده است.

بر اساس برخی گزارشات، رهبران حکومت وحدت ملی در دیدار با خیریت عمروف، با سپردن فهرست نام‌های شماری از جنرال های پاکستانی که با گروه‌های تروریستی در ارتباطند، خواستار درج نام آنها در فهرست سیاه سازمان ملل شده است.

جمهور به نقل از این منبع حکومتی نوشت: در ملاقات دو روز پیش رهبران حکومت وحدت ملی با رئیس کمیته تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل، مقامات افغان به گونه واضح نام جنرال‌های پاکستانی حامی گروه‌های تروریستی را به رئیس و هیات کمیته تعزیرات شورای امنیت سپرده اند.

رهبران حکومت وحدت ملی در کنار تحویل دادن این فهرست، اسناد و مدارکی که پشتیبانی و حمایت جنرال های پاکستانی از گروه‌های تروریستی را نشان می‌دهد را نیز با رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل شریک ساخته اند.

تاهنوز منابع رسمی در حکومت افغانستان در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

گفتنی است که دو روز پیش خیریت عمروف رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در راس هیاتی وارد کابل شد و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کرد.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.