سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ماجرای فرار متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان از گمانه‌زنی تا واقعیت

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره درباره آخرین وضعیت بررسی‌ها و صحت اظهارات مطرح شده درمورد متهمان این صندوق توضیحاتی داد.

اسدالله عباسی سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت از تحقیق و تفحص صندوق اظهار کرد: تلاش داریم در جلسه امروز کار نهایی شده و جمع بندی در کمیسیون آموزش انجام شده تا برای ارجاع و قرائت در صحن علنی آماده شود.

وی ادامه داد: زمان دقیق قرائت در صحن علنی مجلس منوط به دستور هیئت رئیسه بوده و بعد از دستور این کار انجام خواهد شد.

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد آخرین جزئیات از اختلاف حساب مالی گفت: هنوز اطلاعات به طور کامل دسته بندی نشده و برخی از اتهامات و گزارشات در حضور کارشناسان و متهمان تغییر کرده و اصلاح خواهد شد بنابراین ارقام قطعی نیست اما اغلب موضوعاتی که مربوط به مطالبات متهمان بوده در این بررسی ها غالبا صحت داشته و تایید شده که امروز به جمع بندی می رسیم و بعد از آن امکان اعلام  وجود دارد.

عباسی در خصوص حضور وزرای پیشین آموزش و پرورش در کمیته افزود: برخی افراد حاضر شدند البته حضور وزرا به دلیل اتهام وارده نبوده و گزارشی از اتفاقات در دوره فعالیت آنها بیان شد که البته برخی موارد و اتهامات به زمان فعالیت وزرا مربوط نبوده است.

وی تصریح کرد: در میان وزرا فقط محمدعلی نجفی در جلسه برای  توضیحات حاضر نشد تا در مورد ابهامات شکل گیری هیئت امنا و اساسنامه صندوق شفاف سازی داشته باشد و ما نیز عینا همان شرایط را گزارش خواهیم کرد.

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد فرار متهمان بیان کرد: پیش از این، چنین موضوعی برای یکی دیگر افراد صندوق مطرح شده بود اما فرد مذکور به ایران بازگشت و مشکلی نبود.

وی یادآور شد: این مورد هم هنوز از مراجع قانونی اعلام نشده و صحت آن مورد تایید نیست و این مساله بررسی می شود چون بنابر اظهارات وکیل یکی از متهمان  اموالی که در گرو دادگستری بوده بیشتر از بدهی صندوق است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت از تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
باید متهمان مجازات بشن
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
باید متهمان بشزای اعمالشون برسند
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
باید مجازات بشن