فضلی گفت: ۴۸هزار مربی پیش دبستانی داریم اما از نظر مدرک تحصیلی و گرایش پراکندگی آنها متفاوت است.

پراکندگی و گرایش تحصیلی مربیان پیش دبستانی متفاوت استرخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد تعداد مربیان پیش دبستانی اظهار کرد: حدود ۴۸ هزار مربی پیش دبستانی داریم که پراکندگی این افراد از نظر مدرک تحصیلی و گرایش متفاوت است.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله، طراحی نظام فکری در نظر داریم که بر اساس آن شایستگی حرفه ای نیروهای حاضر در کلاس های پیش دبستان ارتقا پیدا کند.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود این نظام، مربیان پیش دبستانی تعیین سطح شده و سابقه آنها مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تعیین سطح  برای آنها دوره های هدفمند برگزار می شود.

اعطای کارت طلایی بین المللی به مربیان پیش دبستانی 

فضلی تصریح کرد: اگر فردی به بالاترین سطح در این نظام برسد به او کارت طلایی بین المللی خواهیم داد که چارچوب این موضوع آماده و تدوین شده است، سطوح این نظام نیز مشخص است و تصمیم نهایی در ارتباط با نحوه اجرا در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل آموزش پیش دبستانی در مورد تناسب رشته تحصیلی و کار مربیان گفت: در مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و در طرح طبقه بندی مشاغل 2 ماده قانونی داریم که ویژگی های مربیان پیش دبستان را تعیین کرده است.

فضلی یادآور شد: اما اینکه آیا افرادی که اکنون به عنوان مربیان پیش دبستانی فعالیت می کنند، ویژگی های مرتبط را دارا هستند، باید با استفاده از بانک اطلاعات مشخص شود که این موضوع وجود ندارد، اما گزارش های میدانی ما نشان می دهد بسیاری از مربیان حائز شرایط حداقلی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعیدی
۱۵:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام خواهشافکری برای مربیان پیش دبستانی کنیدمابدون حق بیمه کارمیکنیم وحتی یک پنجم سایرمعلمان حقوق نمیگیریم.ازیلام هستم.باتشکر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرااا