سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان خبر داد؛

سهم ایران در تولید علم به ۲.۹ درصد افزایش یافته است

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: براساس آخرین آمار‌ها سهم ایران در تولید علم به ۲.۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد دهقانی سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام گفت: سهم ایران از کل تولید علم دنیا براساس اطلاعات پایگاه آی اس آی نیز از ۱.۷ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۱.۹ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: یک درصد از مقالاتی که در مجلات آی. اس. آی منتشر می‌شود، ۱۸ درصد استناد‌های دنیای علم را دریافت می‌کند که به آن‌ها تولید علم برتر اطلاق می‌شود.

دهقانی بیان کرد: مقالات یک درصد برتر هر دو ماه یکبار و بر اساس میزان استفاده از مقالات یا همان استناد‌های دریافتی تعیین خواهد شد و اگر مقالات از کیفیت لازم برخوردار باشد در میان مقالات برتر باقی مانده، در غیراین صورت حذف می‌شود.

وی اظهار داشت: مقاله‌هایی که قبلا در فهرست نبوده برحسب میزان استناد‌های دریافتی در فهرست قرار خواهد گرفت و این مقاله‌ها در پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ISI-ESI) نمایه می‌شود.

دهقانی ادامه داد: تعداد مقاله‌های پراستناد و داغ ایران در سال ۲۰۰۷ میلادی تنها ۵۶ مقاله بود، این تعداد در سال ۲۰۱۵ به ۲۲۳ مورد و در سال ۲۰۱۶ به ۳۵۰ مورد رسیده و از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون، تعداد مقالات برتر ایران ۱۹۷ مورد است.

وی گفت: در سال ۲۰۰۷ تعداد مقالات پراستناد و داغ دنیا ۱۰ هزار و ۵۱۴ مورد گزارش شد، این عدد در سال ۲۰۱۵ به ۱۵ هزار و ۳۴۷ مورد و در سال ۲۰۱۶ به ۱۵ هزار و ۶۷۹ مورد افزایش یافت.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تصریح کرد: سهم ایران از مقاله‌های برتر دنیا طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ افزایش قابل توجهی داشته، به نحوی که درصد آن از ۰.۵ درصد در سال ۲۰۰۷ به ۲.۲ در سال ۲۰۱۶ و ۲.۹ تا سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.
انتهای پیام/ر

افزایش سهم ایران در تولید علم 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.