سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزانه بیش از 3 کیلومتر شبکه گاز در استان آذربایجان شرقی انجام می‌گیرد

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت : روزانه بیش از 3 کیلومتر شبکه گاز در استان آذربایجان شرقی انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سیدرضا رهنمای توحیدی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی در بازدید از پروژه‌های گازرسانی به روستاهای هشترود گفت: بیش از 563 کیلومتر شبکه در انواع فولادی و پلی اتیلنی و در اقطار مختلف در استان آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال جاری تاکنون اجرا شده است.

وی گفت: گازرسانی به هر خانوار بیش از 60 میلیون ریال هزینه دارد.

توحیدی با بیان اینکه هم اکنون تمام شهرها و بیش از یک هزار و ۷۷۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا یک سال آینده این رقم به بیش از ۲ هزار روستا خواهد رسید و تمام روستاهای دارای بیش از 20 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت : امسال از بند ق ریالی برای این شرکت پرداخت نشده اما همچنان کارهای اجرای گازرسانی به روستاها ادامه دارد.

رهنمایی توحیدی طول شبکه اجرا شده در استان را تاکنون بیش از 19 هزار و 411 کیلومتر اعلام کرد و افزود: متوسط اجرای شبکه در روز بیش از 3 کیلومتر است.

مدیر عامل شرکت گاز استان افزود: از ابتدای امسال بیش از 19 هزار مشترک بر مشترکان شرکت گاز استان افزوده شده که در مجموع به بیش از یک میلیون و 475 هزار مشترک رسیده است.

رهنمایی توحیدی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی 62 شهر و 1774 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده که این رقم شامل 100 درصد خانوار شهری و 91.66درصد خانوار روستایی استان را شامل می‌شود.

وی افزود: هم اکنون گازرسانی به 241 روستای استان در دست اجرا بوده و 92 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و 45 روستای دیگر در دست طراحی است که با اتمام گاز رسانی به این روستاها میزان تحت پوشش خانوار استان به 99 درصد خواهد رسید.

رهنمای توحیدی با اشاره به نقش بخش صنعتی به عنوان موتور محرکه تولید و اقتصاد و اشتغالزایی تصریح کرد: طبق آمار مصارف گاز استان بیش از چهار میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تحویل مصارف صنعتی گردیده است.

وی از شناسایی 380 واحد صنعتی که در حال حاضر از سوخت مایع مصرف می کنند جهت بهره مندی از گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: تا 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه عملیات گازرسانی تا نزدیک رسانی به این صنایع به منظور بهره‌مندی از انرژی پاک در دستور کار این شرکت قرار می‌گیرد.

رهنمایی توحیدی بر اهمیت واحدهای صنعتی یادآور شد و گفت: تحویل گاز به این واحدها علاوه بر بهبود زیرساخت‌های اقتصادی استان منجر به کاهش آلایندگی های زیست محیطی و حرکت به سمت و سوی صنعت پاک خواهد بود.

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز گفت : در طول 4 سال گذشته هر 17 روزبه یک روستا گازرسانی و هر 25 روز به یک روستا آبرسانی شده است.

وی گفت: 196 روستای این شهرستان به 122 روستا گازرسانی شده و 57 روستا نیز زیر 20 خانوار هستند که عده ای ازاین روستا ها چون در مسیر گازرسانی قرار گرفته اند به این روستاها نیز گازرسانی شده است.

فرماندار شهرستان هشترود از انتخاب پیمانکار به 28 روستای هشترود خبر داد و گفت: تا پایان سال 97 به این روستاها نیزگازرسانی به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: تا چند ماه آینده به 4 روستای صومعه سنگ _ تونه ده _ قراجه قیه پناهی و گله ده کوه با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد و 160 میایون ریال گازرسانی خواهد شد.

در این روستاها 84 خانوار با 242 نفر جمعیت از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/ش

هزینه 60 میلیون ریالی گازرسانی به هرخانوار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.