سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

اشتغال ۱۷۰ هزار نفر در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷۰ هزار نفر در بخش کشاورزی این استان هم اینک مشغول به کار هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در حاشیه گردهمایی آموزشی وتحقیقاتی مدیران مراکز جهادکشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان که در ایرانشهر برگزار شد با اشاره به اهمیت استفاده از روش‌های نوین آبیاری وتولید بیشتر محصول در واحد سطح اظهار داشت: باهدف انتقال دانش به مزرعه این استان به ۱۱۵ پهنه تقسیم شده است.

وی ادامه داد: در هرپهنه یک کارشناس استخدام شده است تا هیچ مزرعه‌ای بدون کارشناس در سیستان و بلوچستان وجود نداشته باشد.

نجفی افزود: این کارشناسان دانش کشاورزی نوین را به بهره برداران این بخش منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح مهارت افزایی کارشناسان کشاورزی بیان کرد: با توانمندسازی این افراد و به تبع آن انتقال مهارت و دانش کشاورزی نوین به بهره برداران می‌توان گام مهمی برای افزایش تولید در واحد سطح برداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان پهنه یافته‌های جدید تحقیقاتی و علمی را به مزارع برده و از این طریق ضریب نفوذ دانش به بخش کشاورزی را افزایش می‌دهند.

نجفی اظهار داشت: در نشست با مدیران جهاد کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان مباحث فنی درتولید، استفاده از منابع آب کمتر، کشت محصولات راهبردی، فراهم کردن زیرساخت‌های بخش کشاورزی و تولید مورد تاکید قرارگرفت.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.


انتهای پیام /ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.