سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

هیچ مشکلی برای تامین داروی زائران حسینی پاکستان وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تامین سلامت و بهداشت زائران حسینی پاکستان را به عنوان وظیفه تشکیلاتی خود میدانیم و هیچ مشکلی برای تامین دارو زائران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمودرضا میری بنجار رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جلسه هماهنگی ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،با اشاره به ضرورت خدمت رسانی به زائران حسینی پاکستان گفت: خوشبختانه با توجه به تجربیات کسب شده از سال‌های گذشته، مشاهده شد که امسال روند خدمات رسانی به زوار از کیفیت بالاتری نسبت به سال‌های قبل برخوردار است.

 میری افزود: بسیار باعث خوشحالی است که هر سال میزبان زوار حسینی کشور پاکستان هستیم و به آنان خدمت می کنیم.

وی با اشاره به انجام بررسی های بهداشتی لازم جهت حفظ سلامت این افراد ادامه داد: تامین داروی مورد نیاز و واکسیناسیون و همچنین آماده باش بیمارستان ها جهت ارائه خدمات درمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این جلسه گفت: امسال پیش بینی شده است که 30 هزار زائر کشور پاکستان از مرز میرجاوه جهت عزیمت به عتبات عالیات وارد کشورمان شوند.

وی افزود: تمامی زائران در بدو ورود به کشور واکسن فلج اطفال دریافت کرده و از نظر ابتلا به بیماری هایی مانند وبا و مالاریا بررسی می شوند تا در صورت ابتلا تحت درمان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 3 هزار زائر از مرز میرجاوه وارد کشور می شوند ادامه داد: پیام های بهداشتی به 3 زبان فارسی،اردو و انگلیسی در محل های عبور این افراد نصب شده است.

در این جلسه در خصوص هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی زابل و دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر جهت تامین آمبولانس، هماهنگی با بسیج جامعه پزشکی جهت تامین تعدادی پزشک عمومی، استقرار اتوبوس آمبولانس در شهرستان میرجاوه، نظارت بر توزیع آب و غذای سالم، تصمیم گیری و دستورات لازم ابلاغ شد.

 

انتهای پیام/ع

ارائه خدمات درمانی به زائران حسینی پاکستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.