دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: اولین گروه رسمی زائران پاکستانی اربعین در قالب هزار و ۴۰۰ نفر امروزوارد مرز میرجاوه شدند.

هزار و ۴۰۰ زائر پاکستانی اربعین وارد مرز میرجاوه شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا بختیاری دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: این زائران با ۳۵ دستگاه اتوبوس ساعت ۹ صبح امروز وارد مرز میرجاوه شدند و مورد استقبال سران طوایف شیعه وسنی، نهاد‌های انقلابی، سپاه، فرماندار و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این زائران عصر امروز وارد زاهدان می‌شوند و در زائر سرای امام رضا (ع) این شهرستان اسکان داده می‌شوند.

بختیاری ادامه داد: تا قبل از این زائران پاکستانی به صورت گروه‌های چند نفره وارد سیستان و بلوچستان شده بودند.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰۰ خادم از مردم این استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی اربعین حسینی ساماندهی شده اند.

بختیاری اظهار داشت: سال گذشته حدود ۲۲ هزار زائر پاکستانی با گذر از سیستان و بلوچستان به کربلا مشرف شدند که امسال پیش بینی می‌شود با توجه به استقبال خوب مردم این کشور به حدود ۳۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی گفت: ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در زمینه ارائه پنج خدمت حمل و نقل، فرهنگی، اسکان، اطعام و بهداشت و درمان به زائران پاکستانی فعالیت می‌کند.

 سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

انتهای پیام /ع

استقبال گرم مردم سیستان وبلوچستان از زائران پاکستانی 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار