سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد مشاغل سبز برای بانوان مازندرانی

مشاغل سبز با هدف گسترش کارآفرینی بانوان رونق می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در نشست با نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد و کارآفرینی که در استانداری مازندران برگزار شد، یکی از زمینه‌ های درآمدزا بری خانواده‌ ها و رفع مشکل محیط زیست، توسعه مشاغل سبز نام برد و گفت: دوره‌ های تخصصی آموزش کارآفرینی ویژه بانوان در کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بانوان از طرح‌ های تسهیلاتی اشتغالزایی برای استفاده از انرژی خورشیدی استقبال کردند، افزود: با فراهم شدن اعتبارات توسعه اشتغال روستایی در مازندران امکان اشتغال زنان در این استان بیشتر خواهد شد.

ابتکار از تدوین طرح آموزش زنان روستایی با هدف تولید محصولات سالم و کاهش مصرف کود و سم خبر داد و گفت: این طرح با یک نوبت اجرا در سال ۹۵-۹۴ مورد استقبال قرار گرفت و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد ادامه می‌یابد و مازندران از استان‌هایی است که این طرح (ویژه زنان کشاورز و روستایی) می‌تواند در آن اجرا شود.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه زنان تحصیل کرده و روستایی می‌توانند از جنگل‌ های هیرکانی در قالب تشکل‌ های مردم نهاد و با رویکرد فرهنگ سازی در زمینه درمانی استفاده کنند، مازندران را بزرگترین مدرسه طبیعت نامید و افزود: پسماند و آلودگی محیط زیست این استان، موضوعی چالش برانگیز و جدی است که باید از ظرفیت بانوان در قالب تشکل‌های اجتماعی و زیست محیطی و فرهنگ سازی استفاده کرد.

ابتکار گفت: خانواده ایرانی در خطر آسیب و تهدید است و دیده بانی و نقد بانوان فعال می‌ تواند به مدیریت صحیح در این زمینه کمک کند.

انتهای پیام/ م

گسترش مشاغل سبز در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.