سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی مطرح کرد:

حزب گرایی در مجلس مهمترین مانع دولت در معرفی وزیر علوم

دبیر شوراء تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: تلاش جناح‌های سیاسی مجلس برای انتخاب گزینه موردنظر، معرفی وزیر علوم را به تاخیر انداخت.

محمد امین سلیمی دبیر شوراء تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از زمان آغاز دولت یازدهم همیشه وزارت علوم یکی از پرحاشیه‌ترین وزارت‌خانه‌های دولت بود و این موضوع در چند ماه اخیر که این وزارت خانه با  سرپرست اداره می‌شد نیز قابل مشاهده بود و یکی از مهمترین مسائلی که موجب رنجش بسیاری از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی، برخورد جناحی و حزبی با دانشجویان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی جناح‌های خاص سیاسی در مجلس سعی داشتند که گزینه مورد نظر حزب آن‌ها بر کرسی وزارت علوم بنشیند به همین دلیل موانع زیادی بر سر راه دولت برای رسیدن به هدف خود قرار داده‌ بودند و با معرفی گزینه پیشنهادی فعلی نیز مخالفت می‌کردند اما به ناچار پذیرفتند.

جلوگیری از برخوردهای سیاسی با دانشجویان، مهمترین وظیفه وزیر علوم

محمد امین سلیمی با بیان به اینکه بعد از چند ماه دولت گزینه مورد نظر خود را برای تصدی پست وزارت علوم به مجلس معرفی کرده و ما به دور از هرگونه حزب‌گرایی آماده دریافت برنامه‌های فرد پیشنهادی از سوی دولت هستیم. تاکید کرد: انتظار ما از وزیر علوم آینده اهتمام برای پیشرفت علمی کشور و جلوگیری از برخوردهای سیاسی با دانشجویان است که در دولت قبل به اوج خود رسید.

دبیر تبیین شورای مواضع سازمان بسیج دانشجویی با اذعان به اینکه حمایت از تشکل‌های دانشجویی و پیاده سازی مبانی انقلاب اسلامی باید در دستور کار وزیر علوم آینده قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: برای ما تفاوتی ندارد که دولت، وزیر علوم آینده خود را از چه حزب و گروهی انتخاب می‌کند، آنچه برای ما اهمیت دارد، کارآمدی شخص مورد نظر و برنامه‌های اوست بر همین اساس ما آماده برقراری تعاملات مثبت و سازنده برای پیشرفت در این مسیر هستیم.

محمد امین سلیمی در پایان تصریح کرد: دولت تا به حال برای جنبش‌های دانشجویی ارزش چندانی قائل نمی‌شد که امیدواریم با معرفی وزیر علوم و ثبات این وزارتخانه این رویکرد نیز بهبود یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.