سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صاحب کار خراسانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حمایت سه ساله از شرکت‌های دانش بنیان/ استاندارد‌های معاونت برای شرکت‌های نوپا واحد است

رئیس امور موسسات دانش بنیان با اشاره به حمایت سه ساله از شرکت‌های دانش بنیان گفت: استاندارد‌های معاونت برای شرکت‌های نوپا واحد است.

سید محمد صاحبکار خراسانی رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان متر و استاندارد خاص خود را دارند، اظهار کرد: به دلیل اینکه برنامه‌های مهم ملی اجرا می‌شوند پس باید با یک استاندارد و متراژ خاصی با این شرکت‌ها برخورد شود.

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان ادامه داد: ممکن است، شرکتی کار‌های مساعد و خوبی انجام داده باشد اما به این دلیل که استانداردهایش با استاندارد‌های موجود مطابقت نداشته در روند دانش بنیان شدن به مشکل برخورده است، لذا در این زمان به آن شرکت فرصتی دوباره داده می‌شود که محصول جدیدتری مطابق با استاندار‌های قانونی ارائه کند.

وی ضمن خاطر نشان کردن این موضوع که برای شرکت‌ها حق اعتراض وجود دارد، گفت: ممکن است در فرآیند ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان به دلیل نبود وقت کافی برای اینکه شرکت بتواند توانمندی‌های خودش را ارائه کند؛ دچار مشکل شود. شرکتی که در فرآیند داوری و ارزیابی‌ها تایید نشده باشد می‌تواند اعتراض کند؛ متر و استاندارد‌های معاونت واحد است و این شرکت‌ها هستند که باید بر اساس آن با ما وارد تعامل شوند.

تایید ۳۲۵۰ شرکت برای دانش بنیان شدن

صاحب کار خراسانی با تصریح این موضوع که شرکت‌های دانش بنیان تا سه سال مشمول حمایت‌ها قرار می‌گیرند، گفت: بدون هیچ چشم داشتی شرکت‌ها را از زمان تاسیسشان به مدت سه سال حمایت می‌کنیم و آنها می‌توانند از تمام مزایا و معافیت‌هایی که از سوی معاونت در اختیارشان قرار گرفته است، استفاده کنند. رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان خاطرنشان کرد: یک تیم جوان تنها با ارائه یک نمونه آزمایشگاهی تایید شده می تواند به شرکت دانش بنیان نوپا تبدیل شود. در این زمان است که این اجازه به او داده می‌شود تا از تمامی تسهیلات و معافیت‌ها استفاده کند.

وی با اشاره به این موضوع که شرکت نوپا در یک فرآیند ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: در یک مدت ۲ ساله عملکرد و فعالیت‌های شرکت دانش بنیان نوپا مورد برسی قرار خواهد گرفت تا متوجه شویم چه اقداماتی انجام داده و چه پیشرفت‌هایی داشته است. شرایط برای شرکت‌های نوپا بسیار آسان است اگر شرکتی نتواند از پس این شرایط ساده هم برآید، چگونه می‌خواهد دانش بنیان باشد؟.

صاحب کار خراسانی تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۳۲۵۰ شرکت تایید شده وجود دارد که ۶۰% آنها نوپا هستند. منطقی که وجود دارد به این صورت است که به این شرکت‌های نوپا کمک شود و با توجه به این  موضوع وارد فرآیندی خاص شویم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.