معاون علمی رئیس جمهور گفت: اعتقادی به این ندارم که بحث تجاری‌سازی به بودجه دولت مربوط می‌شود باید اکوسیستم و زیست بومی را در بخش خصوصی داشته باشیم تا این معضل را رفع کنیم.

اعتقادی به استفاده از بودجه دولت‌ در تجاری‌سازی ندارم‌سورنا‌ ستاری‌ معاون علمی و فناوری‌ رئیس جمهور در حاشیه‌ بازدید‌ از دهمین‌ نمایشگاه‌ دستاوردهای‌ نانو‌ که در نمایشگاه‌ بین‌المللی‌ برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبنی بر اقدامات انجام شده برای رسیدگی به اعتراض ستاد نانو فناوری درباره کمبود بودجه این ستاد تصریح کرد: اعتقادی به این ندارم که بحث‌ تجاری‌سازی به بودجه دولت‌ مربوط‌ می شود باید اکوسیستم‌ و زیست‌ بومی را در بخش خصوصی‌ داشته باشیم‌ تا این موضوع و معضل‌ را رفع کنیم.

درآمد 880 میلیارد تومانی ایران در حوزه نانو‌

وی در ادامه این همایش در  جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع که نمایشگاه نانو‌ هر ساله‌ نوآوری‌های خاص خود را دارد‌، اظهار کرد: تکنولوژی‌ هر ساله راه خود را به سمت صنعت‌ باز می‌کند در حال حاضر بیش از 300 شرکت در حوزه نا‌نو وجود دارد که فروششان‌ نزدیک به 900 میلیارد تومان است‌ که این یک رکورد‌ جدید‌ است که در سال 95 محقق شد.

معاون علمی و فناوری‌ رئیس جمهور، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای کسانی که آماده آن هستند‌ نشان از این دارد که این تکنولوژی با یک برنامه جدی از سوی دولت‌ پیش گرفته می‌شود. در نانو‌ برنامه‌های واحد داریم‌ و اغلب‌ این برنامه‌ها از بخش دانش‌آموزی‌ کار خود را شروع می‌کنند‌ همانطور‌ که اگر ببینید‌ بسیاری از شرکت‌هایی‌ که امروز‌ پیشرفت بسیار داشته‌اند کار خود را از بخش دانش‌آموزی‌ شروع کردند.

ستاری‌ با اشاره به رتبه‌ ایران‌ در حوزه نا‌نو فناوری‌، گفت: در حال حاضر ما در رتبه‌ چهارم دنیا‌ در بحث‌ تولید مقاله‌ ایستاده‌ایم‌ و صادرات نانو‌ در یکی 2 سال گذشته‌ رشد قابل توجهی‌ را به خود‌ اختصاص داده است.

وی ادامه داد: امسال تجهیزات‌ صنعتی و آزمایشگاهی‌ در این نمایشگاه‌ وجود دارد‌ که این محصولات‌ و تجهیزات‌ به کشورهای‌ بزرگ دنیا‌ که خود اغلب‌ مهد‌ فناوری‌ و تکنولوژی‌ هستند صادر می‌شود.

معاون علمی و فناوری‌ رئیس جمهور با یادآور شدن اینکه با حمایت دولت اتفاقات‌ خوشایند  چند سال گذشته چند برابر خواهد شد، اظهار کرد: در حوزه نانو‌ درآمدزا‌یی خوبی‌ داشته‌ایم، سال گذشته شرکت‌ها در بخش فروش880 میلیارد تومان درآمد‌ داشته‌اند و تجاری‌سازی را به نحو احسن‌ انجام‌ داده‌اند. نانو‌ علم جدیدی است و تعداد شرکت‌ها و کشورهایی‌ که در آن فعالیت می‌کنند بسیار کم است.

ستاری‌ خاطرنشان‌ کرد: در سال‌های اخیر در حوزه تجاری‌سازی جهت‌گیری‌ بسیار مناسب و خوب بوده است اگر به یاد داشته‌ باشید در سال‌های گذشته ما شرکت‌های دانش بنیان  زیادی نداشتیم و مجموع درآمدهای‌ آنها زیر 30 میلیارد دلار بود و در این 4 سال اخیر‌ به 900 میلیارد دلار رسیده است. این افزایش به صورت‌ توانی‌ انجام می‌گیرد و بخش صادرات ریالی‌ برای ما اهمیت‌ قابل توجهی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار