سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خبر داد؛

دانشگاه شیراز یک‌درصد دانشگاه‌های برتر

دانشگاه شیراز در لیست یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان در علوم کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: فهرست دانشگاه‌های برتر در رشته‌های موضوعی علوم کشاورزی، گیاهی و دامی اعلام شد و نام دانشگاه شیراز در این لیست دیده می‌شود.

وی افزود: بررسی پایگاه شاخص‌های اساسی علم آی. اس. آی نشان می‌دهد ۹ دانشگاه ایران شامل دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، تبریز، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران و آزاد اسلامی در جمع موثرین دانشگاه‌های دنیا در رشته‌های موضوعی علوم کشاورزی و گیاهی و دامی قرار گرفته است.

دهقانی ادامه داد: پایگاه شاخص‌های اساسی علم بر اساس میزان استناد‌های دریافتی یا اثرگذاری مقالاتی که توسط دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی انجام می‌شود و آن‌هایی که از لحاظ حجم استناد‌های دریافتی در مجموع یک درصد برتر‌ها قرار گرفته باشند را معرفی می‌کند.

وی با اشاره به روزآمد شدن این فهرست در دوره‌های دو ماهه، بیان کرد: امکان حذف یا اضافه شدن دانشگاه‌ها و موسسات جدید همیشه وجود دارد و رتبه دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی نیز به صورت مرتب براساس میزان فعالیت‌های اثرگذاری پژوهشی دانشگاه تغییر می‌کند.

دهقانی اظهار داشت: برخی از مقالات دانشگاه‌های علوم پزشکی در مجلات علوم کشاورزی منتشر شده است، به همین دلیل نام دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در میان دانشگاه‌های یک درصد برتر در این حوزه مشاهده می‌شود.

سرپرست ISC افزود: در حوزه علوم کشاورزی بین دانشگاه‌های جامع، دانشگاه تهران، تبریز، تربیت مدرس، شیراز و فردوسی مشهد در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار دارد و دانشگاه صنعتی اصفهان بین دانشگاه‌های صنعتی در جمع یک درصد برتر دنیا قرار گرفته است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این فهرست مشاهده می‌شود.

وی افزود: در حوزه علوم گیاهی و دامی در بین دانشگاه‌های جامع، دانشگاه تهران، تربیت مدرس، شیراز و فردوسی مشهد در جمع موسسات یک درصد برتر دنیا قرار گرفته و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این فهرست است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تصریح کرد: دانشگاه شیراز در زمره دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا در حوزه علوم کشاورزی قرار دارد. همچنین این دانشگاه در حوزه علوم گیاهی و دامی نیز در دسته دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار می‌گیرد.

دهقانی اظهار کرد: این دانشگاه بر اساس تعداد مقالات، استنادها، نسبت استناد‌ها به مقالات و مقالات برتر در علوم کشاورزی بین کشور‌های اسلامی به ترتیب رتبه‌های ۱۰، ۱۷، ۴۲ و ۱۱ و در حوزه علوم گیاهی و دامی در همین شاخص‌ها به ترتیب رتبه‌های ۱۱، ۱۷، ۲۲ و ۱۰ را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تربیت مدرس نیز در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا در حوزه علوم کشاورزی و گیاهی و دامی قرار دارد، گفت: تعداد ۶۸۶ مدرک که ۵ هزار و ۳۸۷ استناد دریافت کرده و همچنین ۱۰ مقاله برتر در مجموع ۱۰ سال اخیر از فعالیت‌های دانشگاه تربیت مدرس در حوزه علوم کشاورزی بوده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تصریح کرد: این دانشگاه بین کشور‌های اسلامی بر اساس تعداد مدارک رتبه ۸ و براساس تعداد استناد‌های دریافتی رتبه ۹ را در اختیار دارد. همچنین بر اساس تعداد مقالات برتر نیز این کشور در بین کشور‌های اسلامی رتبه ۶ را کسب کرده است که مشابه دانشگاه تهران است.
انتهای پیام/ر

دانشگاه شیراز در لیست یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان در علوم کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.