سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین سمینار بین المللی زبان های ایرانی در کرمان‌

دومین سمینار بین المللی زبان های ایرانی مهر امسال در کرمان برگزار می شود‌.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  عباس آذر انداز دبیر علمی سمینار گفت: دومین سمینار بین المللی زبان های ایرانی با نگاه به شاخه زبان های ایرانی میانه ۲۳ و ۲۴ مهر در پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود‌.
وی با بیان اینکه در این سمینار دو روزه استادان و صاحب نظران ایرانی از دانشگاه های مختلف شرکت دارند، افزود: در این سمینار پژوهشگران و استادان برجسته ای از دانشگاه های برلین، فرانکفورت، لندن، بورد و پاریس شرکت دارند.
وی گفت: در این سمینار از مقام علمی شاهرخ وفاداری بانی تاسیس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران تجلیل می شود.
آذرانداز دیدگاه های نو در زمینه زبان و ادبیات زبان های ایرانی میانه غربی( پارتی و فارسی میانه)، دیدگاه های نو در زمینه زبان و ادبیات زبان های ایرانی میانه شرقی( سغدی، بلخی، ختنی و خوارزمی)، نسخه شناسی متون ایرانی میانه، زیبایی شناسی اشعار بازمانده از زبان های ایرانی در دوره میانه، ریشه های باستانی ادبیات دوره میانه و تأثیر آن بر شعر و ادبیات پس از اسلام و فرهنگ ایرانی در دوره میانه( تاریخ، دین، هنر، اسطوره و باستان شناسی) را محورهای دومین سمینار زبان های میانه ایرانی عنوان کرد.
دبیر علمی سمینار گفت: این سمینار به همت گروه پژوهشی فرهنگ و زبان های باستانی و پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان با همکاری دانشگاه گوته فرانگفورت و دانشگاه برلین در کرمان برگزار می شود.
زباهای ایرانی سه دوره باستان، میانه و جدید را پیموده اند.
انتهای پیام/ی

برگزاری سمینار بین المللی زبان های ایرانی در کرمان‌

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.