سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین نشست سام امروز در کابل برگزار می‌شود

امروز نشست مقام‌های ارشد 50 کشور و سازمان‌های جهانی کمک‌کننده به افغانستان، در کابل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، قرار است امروز چهارشنبه (12میزان) نشست مقام‌های ارشد 50 کشور و سازمان‌های جهانی کمک‌کننده به افغانستان، در کابل برگزار شود.

 در این نشست، عملکرد حکومت وحدت ملی در سه سال گذشته مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و بر بنیاد این ارزیابی کشورهای کمک کننده تعهدات مالی شان را در آینده تنظیم خواهند کرد.

حکومت افغانستان گفته است که در نشست امروز 40 کشور و سازمان جهانی کمک کننده به افغانستان، شرکت می‌کنند.

در این نشست، حکومت راهبرد مبارزه با فساد اداری خود را پیشکش کرده و از جامعه جهانی می‌خواهد که بر اساس الویت‌های دولت افغانستان به پروژه‌های زیربنایی کشور کمک کنند.

هوگولارنس سرپرست سفارت امریکا در کابل نیز روز گذشته طی بیانیه‌ای، برگزاری نشست سام را برای دولت افغانستان یک فرصت دیگر خوانده و تاکید کرده است که تقرری افراد شایسته در پست‌های بلند دولتی و چگونگی مبارزه با فساد اداری در حکومت وحدت ملی نیاز جدی می‌باشد.

 لارنس نشست امروز سام را دنبال کردن تعهدات مهم اصلاحی حکومت افغانستان در نشست بروکسل که دو سال برگزار شد، دانسته و گفته است که این تعهدات گام های مهمی برای آوردن اصلاحات در حکومت‌داری و امور اقتصادی برای ایجاد یک افغانستان با ثبات اند.

این در حالی است که هنوز هم چگونگی مبارزه با فساد در حکومت وحدت ملی مورد انتقادهای تند داخل و بیرون این حکومت قرار دارد و آگاهان کارهای انجام شده را کافی نمی دانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.