سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید قائم‌مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان بر افزایش رضایت‌مندی دانشجویان

قائم‌مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزایش رضایت‌مندی دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس قنبری، قائم‌مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در جلسه تودیع و معارفه معاونت دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های دانشجویی باید به دنبال افزایش رضایت‌مندی دانشجویان باشیم، اظهار داشت: تابستان امسال صندوق رفاه 100 میلیارد تومان برای آماده‌سازی،‌ بهسازی و فراهم کردن فضاهای دانشجویی اختصاص داد.

وی تصریح کرد: دانشجو در مدت زمانی که در دانشگاه است، بجز چند ساعتی که در کلاس درس حضور دارد، مابقی زمان خود را در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کند. اگر حوزه پژوهش را نیز به آن اضافه کنیم، می‌توان گفت در واقع حوزه فرهنگی، دانشجویی و پژوهشی محل زیست دانشجو هستند.

قنبری اذعان داشت: دانشجو در دانشگاه همراه با همسالان خود زندگی می‌کند، دانشگاه محیطی است که انسان‌ها علاوه بر ایران‌شناسی و فرهنگ‌شناسی خود را نیز می‌شناسند و از محدودیت‌های خود مطلع می‌شود. در بازدید از خوابگاه دانشگاه شهید چمران، به یکی از والدین دانشجویان گفتم به دانشجویان خود اجازه بدهید خود را پیدا کنند. اجازه بدهید تا زندگی کردن را بیاموزند، چرا که این افراد در آینده قرار است در یک محیط عینی زندگی کنند.

قائم‌مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در ادامه افزود: دانشگاه، آزمایشگاه انسان‌شناسی است، یک دانشگاه می‌تواند صرفاً برای دانش فعالیت نکند، بلکه مساله آن بینش‌مندی باشد. اگر مسئولان دانشگاه به این مساله توجه کنند، آن زمان دانشگاه موفق عمل می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به حساسیت فعالیت‌های دانشگاه بیان داشت: مساله زندگی دانشجویی، خوراک و مسایل صنفی دانشجویان ممکن است روزانه اتفاقات مختلفی را همراه داشته باشد. یک غذای بد می‌تواند در چند هزار نفر نارضایتی ایجاد کند. در حوزه فعالیت‌های دانشجویی باید به دنبال افزایش رضایت‌مندی دانشجویان باشیم. دانشجویان هر چه شاداب‌تر و بانشاط‌تر باشند، در آینده موفق‌تر خواهند بود.

وی اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان 21 نوع خدمات وام و تحصیلات دانشجویی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. همچنین نظارت بر سیستم ساماندهی و توجه به فعالیت‌های تغذیه و‌ زیستگاه‌های دانشجویی در حوزه فعالیت ما هستند. اگر ما اتاق سلامت تاسیس می‌کنیم، هدف‌مان با نشاط‌تر بودن دانشجویان است.

عباس قنبری گفت: خداوند می‌خواهد بندگانش در حرکت و تکاپو باشند، ما باید این مساله را به فرزندان خود انتقال دهیم. تابستان امسال صندوق رفاه 100 میلیارد تومان برای آماده‌سازی،‌ بهسازی و فراهم کردن فضاهای دانشجویی اختصاص داد و تسهیلات زیادی برای دانشجویان در سطوح مختلف آموزشی در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: تلاش ما این است که هیچ دانشجویی پشت درهای سرای دانشجویی و خوابگاه‌ها نباشد. هیچ دانشجویی برای تهیه خوراک و ادامه تحصیل با مشکل مواجه نشود و این وظیفه همه ما است. امیدوارم با تداوم حضور همکاران ما در دانشگاه شهید چمران در این حوزه، روز به روز شاهد فراهم شدن فرصت‌ها برای همه باشیم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.