سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کشت سیب زمینی طرح استمرار در ۴۴۰۰ هکتار از مزارع جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: از اواخر شهریور ماه کشت سیب زمینی طرح استمرار در سطح ۴۴۰۰ هکتار از مزارع آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای سیاست های اجرایی پروژه های اقتصاد مقاومتی و برنامه ی ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در جهت افزایش ضریب خود اتکایی تولید محصولات استراتژیک و اساسی برای تحقق عملیات اجرایی محصول سیب زمینی طرح استمرار در سطح ۴۴۰۰ هکتار و پیش بینی ۱۳۶۵۰۰ تن تولید مطابق تقویم زراعی با تاکید بر کشت بهنگام ، عرضه بموقع و استفاده موثر از خلاء تولید در ماه های پایانی سال ، افزایش کیفیت و تولید محصول سالم برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به وضعیت تولید پائیزه این محصول مهم در سایر استان ها و ظرفیت انبار موجود ضمن رعایت نکات مهم به کشاورزان عزیز جنوب کرمان تأکید کرد: نهایت تلاش و دقت را به عمل آورند و با توجه به آلودگی مناطق تولید بذر در برخی استان ها به نماتد و بیماری های قارچی خاکزاد در زمان خرید و کاشت غده با کارشناسان حفظ نباتات سازمان مشورت کنند.

وی تصریح کرد : کشاورزان نسبت به عقد قرار داد کاشت و ثبت مشخصات در سامانه تولید اقدام و از کاشت بیش از برنامه ابلاغی جدا خودداری نمایند.

موسوی گفت: ضمن رعایت تاریخ کاشت با استفاده از غده های استاندارد و بیش جوانه دار نسبت به کاشت اقدام شود.

وی با اشاره به فعالیت برخی از افراد سودجو و شبکه های دلالی در فضای مجازی و ارائه ی آمار نادرست تولید و وضعیت بازار ،توصیه کرد هرگونه اخبار در زمینه تولید و بازار از طریق سایت ها و شبکه های معتبر و مرتبط ، کانال رسمی روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان های جهاد کشاورزی استان ها ارائه می گردد و اخبار منتشره از کانال های غیر مرتبط با سازمان جهاد کشاورزی ،غیرقابل استناد و برنامه ریزی است.

ایشان در پایان سالی توأم با موفقیت و سربلندی و برکت فراوان برای کشاورزان کشور و خاصه کشاورزان سختکوش و فهیم جنوب استان کرمان آرزو کرد.


انتهای پیام/س

آغاز کشت سیب زمینی طرح استمرار در  مزارع جنوب کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.