رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با اصلاح الگوی کشت محصولات علاوه بر تنظیم بازار،سود کشاورزان تامین می‌شود.

اصلاح الگوی کشت برای کشاورزان جنوب کرمان به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  موسوی، رئیس سازمان در حاشیه برگزاری سومین همایش اصلاح و تغییر الگوی کشت محصولات پاییزه پنج شهرستان جنوبی استان کرمان گفت: در پی تجربه تلخ سال‌های گذشته مبنی بر کشت های بی رویه، افزایش سطح زیر کشت و افزایش تولید، کشاورزان با محدودیت کشش تقاضای بازار و افت شدید قیمت مواجه می شدند، بنابراین از خود کشاورزان تقاضا کردیم از الگوی کاشتی که در سطح وزارت جهاد کشاورزی تهیه و به استان ها ابلاغ شده است، استفاده کنند. ما نیز برش شهرستانی و دهستانی آن را تهیه کردیم که کشاورزان می‌توانند الگوی صحیح کشت را از این ابلاغیه ها انتخاب کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار اتاق بازرگانی در جنوب کرمان این اتاق به طور جدی نظارت بر عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی را در دستور کار دارد.


وی با برشمردن موفقیت های حاصله در الگوی کاشت در دو سال گذشته از کشاورزان خواست با کشت محصولات جایگزین و تشکیل سندیکاهای کشاورزی در ارائه محصولات به بازار با دولت همکاری کنند.

 

در این همایش کارشناسان بخش های مختلف در راستای بهینه سازی اصلاح الگوی کشت، طرح‌ها و برنامه های خود را در راستای حمایت از کشاورزان ارائه کردند. این برنامه قبلا در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد با مشارکت فعال کشاورزان برگزار شد و هدف از ان بهینه سازی تقویم و الگوی کاشت محصولات سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، هندوانه و خیار در منطقه جنوب کرمان است.

انتهای پیام/س

فواید اصلاح الگوی کشت برای کشاورزی جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار