سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین سوگواره عکس عاشورایی در اندیمشک

نخستین سوگواره عکس عاشورایی "خیمه" در شهرستان اندیمشک برگزار می گردد.

علی بازگیر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک بیان داشت: سوگواره عکس عاشورایی "خیمه" با همکاری کانون فیلم و عکس و فرمانداری این شهرستان با موضوع آیین‎های عزاداری ماه محرم و با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری، فرهنگ ایرانی و عاشورایی و ثبت جلوه‎هایی ناب از عشق و دلدادگی مردم شهر یک هزار شهید اندیمشک به حضرت اباعبدالله‎الحسین (ع) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت در این سوگواره، محدودیت سنی ندارد و برای تمامی هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد است تصریح کرد: عکس‎های تولید شده باید به صورت مستند بوده و با دوربین حرفه‎ای و یا تلفن همراه گرفته شده باشند؛ ضمن این که هر عکاس نیز مجاز به ارائه 10 اثر است.

بازگیر با اشاره به سایر شرایط شرکت در این سوگواره اذعان داشت: جهت داوری نهایی، ارائه فایل اصلی عکس لازم است و ویرایش آثار نیز فقط در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ، به گونه‎ای که سندیت آثار مخدوش نشود قابل قبول می باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک در ادامه گفت: استفاده از آثار پذیرفته‎شده برای چاپ در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی و تبلیغاتی، بانک اطلاعاتی و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزارکننده مجاز است.

این مقام مسئول اظهار کرد: به آثاری که به طور ناقص ارسال شوند و یا موضوع آن‎ها با موضوع سوگواره منطبق نباشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

علی بازگیر با اشاره به این‎که دبیرخانه، شخص ارسال کننده را صاحب اثر می‎شناسد افزود: در صورتی که خلاف این موضوع اثبات شود، کلیه امتیازات باطل و اثر ارسال شده از سوگواره حذف می‎شود.

وی حداکثر مهلت تعیین شده برای ارسال آثار را 30 مهرماه 96 عنوان و اذعان کرد: ارسال آثار به منزله قبول شرایط و مقررات سوگواره است و آثار ارسالی مسترد نخواهند شد.

بازگیر اظهار داشت: عکس‎ها ممکن است رنگی، سیاه‎وسفید، دیجیتال و یا آنالوگ باشند و بر روی آن‎ها نباید هیچ‎گونه امضاء، نام و یا پاسپارتو وجود داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان این‎که هیات داوران تا 20 عکس را جهت برگزاری نمایشگاه در سطح شهرستان انتخاب خواهد کرد گفت: نظر هیات داوران قطعی است و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک تصریح کرد: آثار باید فقط به نشانی تلگرامی @axandimeshk و یا به آدرس پست الکترونیک khaymehsoog@gmail.com به همراه مشخصات عکاس شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، آدرس و شماره تلفن به دبیرخانه سوگواره ارسال شود.

وی درخصوص جوایز این سوگواره بیان داشت: به 10 نفر از برگزیدگان، لوح تقدیر، گواهی شرکت در سوگواره و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.