سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی 57 هزار نفر بی سواد در استان اردبیل

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از شناسایی 57 هزار نفر بیسواد 10 الی 49 ساله در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف احمدی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: تلاش می شود با انسداد بیسوادی از مقطع ابتدایی این میزان کاهش یابد.

وی بیان کرد: هم اکنون با افزایش پوشش تحصیلی به بیش از 99 درصد در مقطع ابتدایی انتظار می رود مبادی بیسوادی استان در چند سال آینده کاملا مسدود شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نرخ باسوادی در بین مردان و زنان گفت: نرخ باسوادی در بین جمعیت مردان استان 88.8 درصد و در بین زنان 77.1 درصد می باشد که اختلاف نرخ باسوادی در بین این دو قشر 11.7 درصد است.

احمدی افزود: درصد باسوادی در مناطق شهری استان اردبیل 87.3 درصد و در مناطق روستایی 74.1 درصد می باشد که اختلاف درصد باسوادی در شهر و روستای استان 13.2 درصد است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای باسوادی گفت: سوادآموزی از سال 88 تاکنون برون سپاری شده و هیچ آموزشیاری در این زمینه جذب نشده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در راستای سوادآموزی بی سوادان 10 الی 49 ساله قراردادهایی با موسسات بخش خصوصی و بسیج سازندگی و کانون های مساجد منعقد شده است.

احمدی ادامه داد: بر اساس قرار دادهای انجام گرفته و به تعداد افراد باسواد شده توسط این موسسات و بخش خصوصی اعتباراتی جذب و در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد.

وی شناسایی، جذب و نگهداری بی سوادان را یکی از گام های مهم در راستای باسوادی در استان برشمرد و افزود: نگهداری افراد بیسواد برای باسواد کردن امری سخت است و برخی افراد بنا به شرایطی از باسواد شدن می گریزند.

وی رتبه استان اردبیل در میزان باسوادی در کشور را 26 اعلام کرد و افزود: تمامی استان های کشور با فاصله های بسیار اندک رتبه بندی شده اند.

 

انتهای پیام/ح

استان اردبیل رتبه 26 در میزان باسوادی کشور را دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.