سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان؛

برداشت 140 هزار تن خرما از نخلستان های سیستان و بلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت خرما از سطح 55 هزار هکتار از نخلستان های استان از مرز 140 هزار تن گذشت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از مجموع 55 هزار هکتار از سطح نخلستان های استان که 45 هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است حدود 100 نوع خرما برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

وی با بیان اینکه برداشت خرما در استان از اواسط مرداد آغاز و تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد گفت: پیش بینی می شود امسال 230 هزار تن انواع خرما در استان برداشت شود.

شهرکی گفت: بیشترین خرمای تولیدی سیستان و بلوچستان به شهرستان های ایرانشهر، دلگان، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، نیکشهر، قصرقند، خاش و فنوج اختصاص دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال حدود سه هزار هکتار به سطح نخلستان های استان افزوده شده است.

شهرکی ظرفیت واحدهای بسته بندی، نگهداری و فرآوری خرما را در سیستان و بلوچستان 114 هزار تن ذکر کرد.

به گفته مدیر تعاون روستایی سیستان و بلوچستان امسال اجرای طرح خرید تضمینی خرما توسط دولت، دست دلالان را از روی این محصول مهم و قابل توجه این استان کوتاه کرده است.

عبدالحمید رسولی اظهار داشت: دغدغه و نگرانی کشاورزان سیستان و بلوچستان در فصل برداشت خرما زیاد بود و خرماکاران استان مجبور به فروش محصول خود به صورت سبز و نارس به دلالان با قیمت پایین بودند.

وی افزود: با اجرای طرح خرید تضمینی خرما توسط دولت شاهد بازگشت امید و شادابی میان نخلکاران سیستان و بلوچستان هستیم زیرا دیگر نگرانی از فروش نرفتن محصولاتشان ندارند.


هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

انتهای پیام/ع

برداشت خرما از باغات سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.