مدیر جهاد کشاورزی زاهدان خبرداد:

آغاز برداشت خرما از نخلستان های زاهدان

مدیر جهاد کشاورزی زاهدان گفت: برداشت خرما از سطح 135 هکتار از نخلستانهای این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،عباس اشکانی اظهار داشت: افزون بر460 هکتار از باغات زاهدان به کشت خرما اختصاص دارد که 325 هزار هکتار غیر بارو و 135 هکتار آن بارور است.

وی با بیان اینکه کار برداشت خرما تا آبان ماه امسال در مناطق مختلف زاهدان ادامه دارد گفت: پیش بینی می شود تا پایان برداشت این محصول افزون بر 900 تن خرما که اکثر از نوع مضافتی، ربی و پیارم هستند برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی زاهدان اظهار داشت: کشت خرما در این شهرستان زمینه اشتغال 120 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.

اشکانی بیان کرد: با توجه به کمبود آب و خشکسالی های پی درپی تمام نخلستان های زاهدان تحت پوشش آبیاری تحت فشار و قطره ای هستند.

وی ادامه داد: هم اینک حدود 6 هزار و 710 هکتار زمین زراعی و حدود پنج هزار و 353 هکتار باغ در زاهدان وجود دارد.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.

هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

انتهای پیام/ع

برداشت خرما در زاهدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار