سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

تغییرات بزرگ در آستانه محرمی‌شدن هنر نمایش/ خداحافظی دوباره با یار قدیمی تئاتر

در هفته پیش، غیر از اجراهای متعدد و نشست‌های خبری، تئاتر چند اتفاق شاخص‌تر هم داشت که مرور یک‌باره آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک خداحافظی، یک سلام جدید، یک خاطره بازی با هنرمند فقید تئاتر و جشنواره‌ای با رنگ و بوی تهران قدیم! این ها اخباری هستند که هفته پیش درباره تئاتر کشورمان بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

غیر از اجراهای متعدد، نشست های خبری و جنجال های همیشگی آن، تئاتر چند اتفاق شاخص‌تر هم داشت که مرور یک‌باره آن خالی از لطف نیست.

برای مرور این رویدادها با ما همراه باشید:

تئاتر در هفته گذشته، اولین رویداد خود را با نشست هجدهمین جشنواره آیینی و سنتی به دبیری داوود فتحعلی بیگی آغاز کرد. این جشنواره قدیمی و بسیار با ارزش که نشان‌دهنده فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم ایران است، از 8 شهریور ماه سال 96 آغاز شده و تا 15 شهریور ماه ادامه دارد. در این جشنواره، نمایش‌های قدیمی و سنتی ایران همانند شبیه خوانی، تعزیه، نقالی و ... در سالن هایی همچون سالن سایه، سالن قشقایی، تالار حافظ، تالار محراب، محوطه تئاترشهر و ... به اجرا گذاشته خواهد شد.

رویداد بسیار مهم و البته تاثیرگذار دیگر، مراسم تودیع و معارفه وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی عباس صالحی بود. آیین تودیع و معارفه عباس صالحی، عصر روز شنبه 4 شهریور ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سید رضا صالحی امیری وزیر سابق ارشاد و عباس صالحی وزیر جدید این نهاد در تالار وحدت برگزار شد.

خاطره بازی هنرمندان و دوستداران داوود رشیدی با یاد این هنرمند فقید در تئاتر شهر، رویداد زیبا و البته دلنشین این هفته بود که گاهی خنده و گاهی هم اشک را به چهره مخاطبان هدیه می کرد. در این مراسم، 4 نشان داوود رشیدی به دو روزنامه نگار و دو هنرمند موفق به نام های عمید نائینی، محسن میرزایی، علیرضا داوودنژاد و محمدحسن معجونی داده شد. در این مراسم، خبر خرید زمین برای ساخت موزه تئاتر هم توسط احمد مسجد جامعی داده شد.

و اما آخرین خبر؛ خداحافظی رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی، رحمت امینی بود که ابتدا قرار بود خیلی زودتر از این سازمان خداحافظی کند و به کارهای هنری و فعالیت های دانشگاهی خود بپردازد، ولی به درخواست مهدی شفیعی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی تا پایان انتخابات دولت دوازدهم درخواست خود را علنی نکرد و بعد از انتخابات ریاست جمهوری دولت دوازدهم، او گفت: «حالا که وارد شهریورماه شده‌ایم و دولت دوازدهم هم آغاز به کار کرده است، اوج فعالیت های دانشگاهی نظیر آزمون عملی دانشجویان شرکت کننده و همچنین پایان نامه های دانشجویی را داریم. از این رو در نشستی با آقای مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، به صورت شفاهی و غیر رسمی از شورای ارزشیابی و نظارت خداحافظی کردم.»

 

انتهای پیام/

 

رویدادهای تئاتر ایران در در هفته اول شهریور

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.